Kisaca:

FreeBSD cvs kaynak agacinda iki temel branch vardir:

-CURRENT:
        "calisan" en guncel kodlarin bulundugu branchdir. "calisan"'dan kasit,
kesinlikte
        test edilmis kod demek degildir. Sadece anlik olarak yapilmis da olabilen
        "work in progress" calismalar, test calismalari, yeni teknoloji caismalari
        -CURRENT branch'i altinda yapilir.

-STABLE:
        RELEASE'lerin ciktigi development branch'idir. Buraya commit edilen source'lar
        -CURRENT'a edilenlere gore, daha sIkI bir denetim mekanizmasindan gecer, ve
genelde
        -CURRENT'da test asamasini dolduran kodlar commit edilirler. Bu da -CURRENT
gibi
        gelistirme branch'idir ve kodlar -CURRENT'daki kadar sIk olmasa da
degismektedir.

yukarida da dedigimiz gibi release'ler -STABLE branch'indan olusturulmaktadir.
Onumuzdeki
gunlerde 4.10-RELEASE stable bracnhinden olusturulacaktir. Dolayisiyla oncesinde
4.10-BETA cikarilmistir ki, bu release'da 4.9-STABLE'dan cikarilmaktadir.

Ayrintili bilgi icin:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/current-stable.html

Bir de bir ipucu rica ediciiz :)

--
"When all else fails, read the instructions -- Murphy's Technology Laws"

Murat Balaban
http://www.enderunix.org