unutulmus cok ozur

resolv.conf 'da en uste ptr istemi yapilan IP konmali
nameserver 127.0.0.1    veya nameserver 192.168.0.248  gibi

----- Original Message -----
Sent: Wednesday, June 30, 2004 10:15 AM
Subject: [freebsd] ssh, qmail gibi erisim sorunlari

merhaba ;

biraz stresli zamandi.. birden ssh acilmaz oldu.. qmail send etmemeye basladi vs.. ki hala bu soruna neyin kaynak oldugunu bilmiyorum..

resolv.conf'ta  ISP dns'leri vardi..

ben sorunu su sekilde astim;

named.conf 'a localhost icin ptr yapilandirmasi verdim
bir  ".rev" dosyasina da ptr kayitlarini olusturdum..

sorun cozuldu.. ama 127.0.0.1 cok sempatik degildi herseye karsin biraz fazla "sanal" aldilamistim ki..
sonra Hasan AHLATCI'nin bir linux-list mesaj forwardi geldi sanirim daha iyi oldu..

asagida...  linux-listten Alper KANAT yazmis...

Bunun bas nedeni genellikle Qmail yüklü makinanin, smtp/pop3'e baglanan
makinanin IP adresini dns'ten cözmeye calisip cözememesi oluyor. Istemci
makinalarinizin PTR kayitlari Qmail kurulu makinanin kullandigi DNS
sunucusunda düzgün olarak kayitli olmali.

host veya nslookup ile 192.168.1.1 seklinde sorgu yaptiginizda düzgün
bir cevap alabilmeniz gerekiyor. O cevapta 1.1.168.192.in-addr.arpa
domain name pointer birmakina.birdomain.com seklinde olmali..

Ayni sey telnet, ssh sunucularin istemcileri kapida biraz bekletmemesi
icin de gecerli..

Engin OZTURK

Cevap