FreeBSD 'nin ustunlukleri de var ustun olmadigi noktalarda..
Sunucu tarafinda FreeBSD ustunlukleri:

1)Sistem guncelleme kolayligi
FreeBSD tamamen kaynak kodundan guncellendigi icin ve kaynak kodunun kesinlikle calismasi gerektigi icin guncelleme daha kolay oluyor. Kullanici ve developer arasinda herhangi bir layer olmuyor. .rpm ya da .deb gibi seylerle extra bir katmana gerek kalmiyor.

2)Port Sistemi
Bunun ustunlukleri ortada. Artik herkes port yapisinin mukemmeligini kabul ediyor. 10800~ portta bunun bir gostergesi.

3)FreeBSD Devrim'in de soyledigi gibi butun kaynaklari birden bir process'e atamiyor. Virtual Memory Management'i cok mukemmel.

4)Lisansi. Her ne kadar bazi kesimler tarafindan elestirilse de ticari gelisimin onunu actigi kesin. Bugun Solaris ve diger buyuk UNIX dagiticilari BSD cekirdeginden cok yararlandilar. Mesela Sun'in eski CEO'larindan Bill Joy CSRG 'den gelme biri

5)Uzaktan yonetim kolayligi. Her ne kadar bu da linux'te var olan birsey olsa da ben hic Linux kurulu bir sistemi sifirdan uzaktan derleyip (cekirdek ve sistem binaryleri) kuran birini gormedim.

Bunlar su ana kadar aklima gelenler. Eee tabi birde eksiklikleri var FreeBSD'nin sunucu tarafinda, kabul etmek gerek:

1)FreeBSD 'de kullanabileceginiz dosya sistemleri o kadar flexible degil. Linux'teki ya da diger ticari UNIX'lerde bulunan file system cesitliligi FreeBSD 'de yok

2)Donanim olarak Linux daha cok ag donanimini taniyor.

3)SMP destegi hala cok mukemmel degil. FreeBSD5'te bile problemler var. FreeBSD-performance mail listesinden bundan bahsedilmisti.

4)Trusted Computing Base hala tam oturmus degil. SeLinux ile Linux bunu cok onceden basardi.

5)Oracle gibi buyuk sirketler destek vermedigi icin buyuk kapsamli yazilimlar Linux 'de calistirilmak zorunda (Oracle, Tivoli ...)

ali writes:

Selamlar
Neden boyle dusunuyorsun baris acabilirmisin. FreeBSD surekli takip edemiyorum. Ancak sence bu ayrima goturen nedir. FreeBSD server tarafta ustun yapan nedir veya nelerdir.
Gorusmek uzere
Ali VARDAR

Baris Simsek writes:

Bir de ben Linux'un server side uygulamalar icin ideal olduguna katilmiyor.
Bence tam tersi, Linux desktop icin, freebsd server side uygulamalar icin
daha uygun.
Baris Simsek

TURCom Iletisim A.S.
http://www.turcom.com.tr <http://www.turcom.com.tr> http://www.telnet.com.tr <http://www.telnet.com.tr> -----Original Message-----