Bridge mode ayarÄnÄ buldum ve ayarladÄm internete yaklaÅÄk 5 dakika kadar baÄlÄ kalÄyorum sonra baÄlantÄ devam etmiyor.
VPI:8
VCI:35

olarak ayarladÄm bunlarÄ deÄiÅtirmem gerekiyor mu?

ppp aracÄlÄyla konsolda
>ppp -auto adsl
dedikten sonra konsolda
>ifconfig
sonucunda tun0'da ip aldÄÄÄmÄ gÃrdÃm.

BaÄlantÄnÄn kÄsa sÃrmesi ve daha sonra baÄlanamamamÄn nedeni ne olabilir?
ppp.conf dosyasÄndaki bir ayardan kaynaklanabilir mi?

paradox wrote:
 > Modeminizin VPI/VCI ve Encapsulation ayarlarini yaptiniz mi?
 > Modeminiz WAN IP alabiliyor mu?
 > Modeminizde ppp ayarlarini yaptiniz mi? (kullanici adini ve parolasini
 > girdiniz mi?) yoksa Bridge modunda mi kullaniyorsunuz?

AyarlarÄn hepsini yaptÄm. Xp altÄÄndan internete girebiliyorum. Fakat Bridge modunda nasÄl geÃeceÄimi bulamadÄm. Asus modemin ayarlarÄna baktÄm fakat bridge mode geÃemedim.

ppp -auto adsl
komutu yazdÄktan sonra herÅey normal olarak sÃrÃyor ve
ifconfig
yazdÄktan sonra en alta 2 satÄr daha ekleniyor.
yanlÄÅ hatÄrlamÄyorsam

10.0.0.2->x.x.x.x

diye bir satÄr. Xp ntfs dosya sistemini mount edemediÄim iÃin ifconfig satÄrlarÄnÄn hepsini yazamÄyorum.
mount /dev/ad0
sonucunda bilineyen dosya sistemi diye bir hata alÄyorum.
ntfs doya sistemini mount etmenin yolu var mÄ?

paradox wrote:

>Eger cikamiyorsaniz modeminiz internete
>cikmamis olabilir.

Modemin internete nasÄl ÃÄkartabiliriz? rc.conf dosyasÄnda deÄiÅiklik yaptÄm fakat internete baÄlanamÄyorum. Gateway'ler ile ilgili bir ÃÃzÃm olabilir mi? Gateway ip'leri 0.0.0.0 Åekilde, bunlarÄ deÄiÅtirsem sorunum ÃÃzÃlÃr mÃ? NasÄl deÄiÅtirebilirim?

Sevgiler & SaygÄlar

Bedreddin ÃAHBAZ wrote:

Merhaba,

Anladigim kadari ile modem router tipi. Bu durumda
hicbir protokol yuklemeye gerek yok FreeBSD ye.

/etc dizini altinda bulunan rc.conf dosyasini acin ve
icine defaultrouter="192.168.1.1" satirini ekleyin.
192.168.1.1 bu tip modemlerin default ip numarasi
oluyor. Sizin modeminizin farkli bir ip numarasi varsa
bunu yazin.

Makinanizi restart edin. Internete cikiyor olmaniz
lazim. Eger cikamiyorsaniz modeminiz internete
cikmamis olabilir.

Saygilar..

--- paradox <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

web konfigurasyonundan modemin ayarlarÃÂna
ulaÃ&#65533;abiliyorum. Dhcp ÃÂzelliÃ&#65533;i var. Fakat internete baÃ&#65533;lanamamÃÂn sebebi ne
olabilir? ppp dÃÂÃ&#65533;ÃÂnda baÃ&#65533;ka metod var mÃÂ? ArayÃÂzÃÂ yanlÃÂÃ&#65533; yazma

ihtimalim

var mÃÂ?

Engin OZTURK wrote:

modemin ne oldugunun aslinda hic onemi yok..

ppp(haric elbette), modemi

tanimasi gerekmiyor etherneti tanitiyorsaniz ki

yonteminiz dogru, bu durumda

ehterneti up yapabiliyorsaniz, modeminiz de dhcp

ise ki buyuk olasilikla

oyledir, calismasi gerekir..

----- Original Message ----- From: "paradox" <[EMAIL PROTECTED]> To: <freebsd@lists.enderunix.org> Sent: Wednesday, January 26, 2005 2:10 PM Subject: [freebsd] [Asus modem] Freebsd ve Adsl

Freebsd altÃÂnda, ethernet kartÃÂ vasÃÂtasÃÂyla

Asus AAM6010EV-M modem ile

internete nasÃÂl baÃ&#65533;lanabiliriz?
Ethernet kartÃÂnÃÂ freebsd gÃÂrdÃÂ fakat

baÃ&#65533;lantÃÂyÃÂ bir tÃÂrlÃÂ

saÃ&#65533;layamÃÂyorum.

ppp arayÃÂzÃÂnÃÂ denedim.

USB arayÃÂzÃÂnÃÂ kullanmadÃÂÃ&#65533;ÃÂm iÃÂin

sÃÂrÃÂcÃÂ

yÃÂklemem gerekmez deÃ&#65533;il mi?

AÃ&#65533;aÃ&#65533;ÃÂdaki adresleri denedim fakat

bir sonuÃÂ

alamadÃÂm.

Konsolda

ppp -background adsl

komutundan sonra
BaÃ&#65533;lanÃÂyor
BaÃ&#65533;lanÃÂyor
BaÃ&#65533;lanÃÂyor

'dan baÃ&#65533;ka sonuÃÂ alamÃÂyorum 'arayÃÂzÃÂ'

yanlÃÂÃ&#65533; mÃÂ seÃÂiyorum? arayÃÂze

'sysinstall' altÃÂndan

configure->networking->interfaces altÃÂna gelerek

via chipsetli anakartÃÂn yanÃÂnda(onboard ethernet

kartÃÂ olduÃ&#65533;u iÃÂin) vr0

yazÃÂyor bende bunu arayÃÂz olarak kabul ediyorum?

Bir yanlÃÂÃ&#65533;ÃÂm var mÃÂ?

DoÃ&#65533;ru arayÃÂzÃÂ bulabileceÃ&#65533;im bir

metod var mÃÂ?

http://ipucu.enderunix.org/view.php?id=247Ã&#65533;Â=tr

http://ipucu.enderunix.org/view.php?id=248Ã&#65533;Â=tr

http://ipucu.enderunix.org/view.php?id=282Ã&#65533;Â=tr

[...]