:)

Bedrettin bey,

Bu soruyu soracaginizi tahmin ettigim icin birinci ve ikinci maillerimde
kisa aciklamalar yapmistim. Sanirim onlari dikkatlice bir daha okumaniz
gerekecek.

Bunun yaninda bir onceki mailimde yolladigim URI'deki aciklamalari
okudunuz mu?

Tekrar uzerinden gecelim, orada kisaca diyor ki:

1. FreeBSD kodu uzerinde gelistirme -CURRENT ve -STABLE branch'leri
   altinda devam eder.

2. -CURRENT altindaki calismalar, bleeding-edge tabir edilen, ve en yeni
   eklemelerin ve degisikliklerin yapildigi calismalardir. Bu kodun
   icinde hic test edilmemis, sistemi tamamen cokertebilecek kodlar bile
   olabilir.

3. -STABLE altindaki calismalar, -CURRENT'da yeteri kadar test edildikten
   sonra aktarilan calismalari icerir.

4. -STABLE altindaki calismalar araliklarla bir FreeBSD release'i olarak
   cikarilir. Geneksel olarak FreeBSD release'leri 6 ayda bir cikarilir.
   Bu 6 ay icinde biriken calismalar hem daha cok test'e tabi tutulmus
   olur hem de bu olgunlastirilmis olur. 5.3-RELEASE dedigimiz sey, STABLE
   branch'deki kodun belirli bir zamanda dondurulmus halidir. Releng team
   bir tarihte koda bu tag'i atmis.

5. Bunun yaninda, yeni bir uygulamayla, FreeBSD bir release yapildiktan
   sonra, sadece cok onemli degisiklikliklerin yapilacagi bir branch'de
   acmaya baslamistir. Iste RELENG_5_3, iste bu branch'den ayrilmis yeni
   bir branchdir.

Dolayisiyla burada yapmaniz gereken secim:

Ben,
a) CURRENT 'dan STABLE'a aktarilan degisiklikleri
b) sadece release'imle alakali yapilan degisiklikleri

takip etmek istiyorum.

a) sikkinda RELENG_5'i kullanacaksiniz, b) sikkinda RELENG_5_3'u
kullanacaksiniz. RELENG_5_3'e atilan en son tag 5.3-RELEASE-p5.

Murat

PS: bir ipucu girersiniz artik :)

http://www.mail-archive.com/freebsd@lists.enderunix.org
Turkiye'nin ilk FreeBSD kitabi: http://www.acikkod.com/freebsd.php