--- Engin OZTURK <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Bu sizin yapiniza bagli, eger transparent squid
> kullaniyorsaniz mumkun
Evet transparan proxy kullanıyorum.
> olabilir. ayrica [EMAIL PROTECTED] seklinde
> yasak getiremezsiniz cunku
> bir browserle bu is olmuyor, kullanici IP'sine gore
> yasaklayabilirsiniz. BSD
> makinaniz sadece squid hizmeti veriyorsa bu is olmaz
> cunku kullanici sizde
> 80 -- 3128 kullanacak, routerden ise 1863
> kullanacaktir. Tum trafigi sizin
> makinaniz kontrol ediyorsa sorun yok.

Tum trafik bsd üzerinden geciyor. BSD router gorevini
ustlenmis durumda.
> acl user src 192.168.0.5
> http_access deny user yasak_sozcuk
> http_access allow user
>
> ustteki sekliyle yasak_sozcuk dosyasinin icine
>
> gateway.messenger
> config.messenger
> messenger.msn.com
> msn-messenger
>
> bunlari yazin, ancak kullanicilari teker teker mi
> squidde tanimliyorsunuz
> bunu bilmiyorum, sadece  msnsi serbest olanlarda
> http_access deny user yasak_sozcuk  bu satir
> olmayacak..
> bu web uzerinden engeller.  ayrica firewall
> [...]
Bu durumda ip filter ile 207.46.0.0/16 networkunun
port 1863 ne giden paketleri yasaklayacagiz demek.

Teşekkür ederim yardımlarınıza. Başka önerisi olan
varsa öğrenmek isterim. İyi çalışmalar...