Merhabalar,

Maalesef ki işi karmasiklastirmisim.
Soyle bir universitenin PC sinden kendi mail serverima
(sorunlu.com)telnet cekiyorum.

Mail suncudan(sorunlu.com) kendimden enderunix
domainine mail gondermeye çalisiyorum ve PTR hatasi
aliyorum.

Bu durum beni kuskulandirdi. Acaba PTR yi cozemeyen
benim mail suncumu mu? telneti ona cekiyorum cunkü.
Yoksa telnet cekmek uzere kullandigim universite PC si
mi(mesela mit.edu) enderunix i cozemedi anlayamadim
acikcasi.

shell>telnet mail.sorunlu.com 25
Trying 82.158.96.45
Connected to mail.sorunlu.com.tr
Escape character is '^]'.
MAIL FROM: [EMAIL PROTECTED] Sender ok
RCPT TO: [EMAIL PROTECTED] Recipint ok.
450 4.4.0 [EMAIL PROTECTED] relay temporaly
denied. Cannot resolve PTR record for (telnet yaptigim
universitenin IP si)

iste burada kim kimin IP sini cozemedi anlayamadim.
Kesinlikle LOCALHOST'tan yapmiyorum bu islemi

=== message truncated ===