merhaba,
okul veya is yerinde ipv6'ya gecersek, en basitinden bi ssh ile
baglanma islemini nasi gerceklestiririz ???
2001:0A98:BA90:7AC0:0000:0000:0000:0066 bu simdi bi ip adresi oluyorsa
193.190.194.103'u ezberlemek icin baya bi kasan ben, bu yeni ip'yi
nasil aklimda tutabilecem ?
hadi sadece 1-2 bilgisayarla hasir nesir olursak bu ip'leri bi dosyada
tutup baglanti kurma esnasinda kopyala yapistir yapariz ama ya 10larca
ya da 100lerce bilgisayarin ip'sini bilmemiz gerekirse ?
bunun icin de extradan bi ip database olusturmamiz mi gerekecek acaba ??? ;)
sutcu imam ya da bogazici C class ip'lerle sorunsuz bi sekilde
ogrencilerine ve de ogretim gorevlilere internet saglarken itu B, odtu
ise A class kullaniyor. [bu durumda itu ya da odtu'de kisi basina 3-5
ip dusuyo.]
ee boyle savurganlik olunca da yeni yeni icatlar yapip basimizi agritiyorlar :'(