Selamlar,

Arkadaşlar ftp server olarak pureftpd mysql destekli kullanıyorum. php nobody haklarıyla çalışıyor bu yüzden pureftpd deki bazı userlara nobody user ı yetkileriyle çalışabilir şekilde ayarladım böylece php ile oluşturduğum dizin/dosyalar için chmod ile yazılabilir izin vermek zahmetinden kurtuldum. fakat bu userlar php'deki listdir function'ı ile üst dizinlere ulaşabiliyor. bu noktada izinleri hangi mantıkla düzenlemeliyim? ftp de engelleyebildiğim gibi, pureftpd ile eklediğim sanal kullanıcıların php ile de üst dizinlere ulaşamasını istemiyorum.

Üst dizinin haklarını root a verip 700 olarka düzenldiğimde izinleri bu kez apache permision hatası veriyor. örnek dizin yapısı şu şekilde:

drwxr-xr-x  6 root    okan  512 May  3 16:00 .
drwxr-xr-x  4 okan    okan  512 Apr  6 16:32 ..
drwxr-xr-x  6 okan    okan  512 May  3 16:12 deneme1.com
drwxr-xr-x  6 nobody  okan  512 Apr  6 16:34 deneme2.com

Örneğin burada deneme2.com içerisinde ustdizin.php adlı bi dosya ile bu dizinim listelenebiliyor. dosyalarım okunabiliyor istediğim şey bunu engellemek. mantık olarak sizce izinleri nasıl düzenlemeliyim. öneri ve katkılarınızı bekliyorum. saygılarımla..

Cevap