Rsync.conf dosyasında uid ve gid ler nobody ve nogroup.

Ps çıktısında rsync nin root user ı ile sorunsuz çalıştırıldığı görülüyor.

Auth verimiş olan kullanıcı secrest den alınan ve sistemde olmayana bir
user. Örnek "mail".

Sorun vpopmail dizini altında yer alan "domains" dizininin durumundan
kaynaklanan ve rsync ile yedek alınmak istendiğinde karşılaşılan

"rsync: opendir "/domains" (in mail) failed: permision denied (13)" hatası.

Amaç: vpopmail altındaki "domains" dizinini aynı işlevleri yapan başka bir
server ın yine ilgili dizinine belirli aralıklar ile almak. Söz konusu
dizinin yanında, tüm alt dizinleri de "vpopmail:vhckpw" ve "700"
özelliklerine sahip.

Bunu aşmak için: auth olan user ı "vpopmail" yapmaya çalıştım ama olmadı.
Userların auth işlemleri clear text secrets dosyasından yaptırdım.

Rsyncd yi root yerine vpopmail:vchkpw user ve grubu ile çalıştırmaya
çalıştım ve rsync.conf dosyasında uid ve gid lere ilgili username ve grup
ları girdim ama yine olmadı. Rsyncd yine root ile çalıştı.

Söz konusu durumu aşmak için ne gibi bir çözüm yolu izlemeliyim?

Şimdiden teşekkürler.

İyi çalışmalar...

Not: şu anda UID ve GID leri rakam olarak girmeyi ve AUTH işlemini
/etc/passwd dosyasından yaptırmayı deneyeceğim.

Cevap