Omer Faruk KAYA writes:
Merhaba arkadaºlar.
©lk defa bir FreeBSD sistem kurdum. Kurulumun bütün ayarlar¹n¹
http://www.enderunix.org/docs/freebsd_kurulum/ adresindeki tavsiyelere uygun
olarak yapt¹m. ºu anda sistemim çal¹º¹yor görünüyor giriº yapabiliyorum ve
ayr¹ca  http://www.enderunix.org/docs/freebsd_masaustu/index.html
adresindeki gibi sistemime bir masaüstü kurmak istiyorum.
ilk sayfada yer alan PCI kartlar¹ tan¹mak için scanpci komutunu çal¹ºt¹rmaya
çal¹ºt¹m fakat ºu hatay¹ verdi : scanpci : Command not found.

"scanpci" bir programcıktır ve X11 ile birlikte gelmektedir. default da kurulu değildir. kurmanız gerekiyor. ports dan aratarak kurabilirsiniz ancak X11 ile birlikte geldiğini unutmayınız. ayrıva bu link işinizi görecektir. http://ipucu.enderunix.org/view.php?id=318&lang=tr

daha sonra dmesg komutu ile çekirde»in tan¹d¹¹ donan¹mlar¹ görmek istedim. Bu
sefer de WARNING
:  /tmp wan not properly dismounted
:  /usr wan not properly dismounted
:  /var wan not properly dismounted
uyar¹lar¹ verdi.

bu hata bilgisayarınızı kapatırken normal yolla değilde direkt olarak elektrik bağlantısının gitmesi halinde kapatıldığında verilen bir hatadır. diskinizin /tmp /usr /var bağlama noktalarının düzgün olarak dismount edilmeyerek sistemin kapatıldığını ve açılışta bunu kontrol ettiğinden size bunu bildirdiği bilgiyi görüyorsunuz. yani sisteminiz şu anda açılıyor ise şanslısınız demektir. çünkü diskinizde sorun yok gibi görünüyor. yine de "fsck" yı çalıştırınız.
XFree86 'y¹ kurmaya çal¹º¹rken de bir kaç hata verdi. örne»in elimde 1.cd
varken /stand/sysinstall komutunu tan¹mad¹.

6.2 versiyonu ile birlikte /stand/sysintal yerine "sysinstal" ı deneyebilirsiniz.
San¹r¹m sistemde baz¹ ºeyler eksik kurulmuº. ©lk mesaj¹m için galiba biraz
kar¹º¹k sordum ama Yukar¹daki sorunlar¹ nas¹l çözebilirim veya  bir masaüstü
kurmak için baºka yollar var m¹?

masa üstü kurmak için başka yollar var.
birincisi kurulum esnasında tüm "X" leri seçerek kurulumu yapabilirsiniz.
ikincisi BSD desktop live cdleri kurabilirsiniz. http://www.freesbie.org/ http://dot.kde.org/1114514258/ http://www.desktopbsd.net/
size bu konuda yardımcı olacaktır.