Verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkürler bu yamayı en kısa sürede
uygulamaya sokmak istiyorum ama google da arattım bu yamayı bulamadım
nereden bulabilirim.

İyi Çalışmalar.

From: Mesut GÜLNAZ [mailto:[EMAIL PROTECTED]
Sent: Thursday, June 07, 2007 11:52 AM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: RE: [FreeBSD] qmail-send

Söz konusu relay aldığınız madde FQDN ile alakalı.

Gerçek relay e kapalı sisteminiz. Ancak gördüğünüz gibi TO kısmına FQDN ile
bir mail verildiğinde sistem maili kabul ediyor. Tam relay olmasa da
kuyrukta mail birikmesine neden olacak bir konu. Kapatılmasa sistem
çalışmaya devam eder. Ancak kapatılırsa daha iyi olur. Tüm sitelerdeki
kurulumlar standart kurulumlardır. Benim bildiğim hiç bir site  hem apache
ve php kurulumu anlatılıp bunların FULL securitylerinden bahsedilmez. Bunlar
kurulumdan farklı olarak güvenlik ile alakalı ve ileri düzey konulardır. 0
dan kurulum yapan birisine, ileri seviye güvenlik tedbirlerini anlatmak pek
anlamlı değil. o sebeple kurduktan ve belirli bir süre kullandıktan sonra
ihtiyaçlara göre sistemleri optimize etmek daha yerinde gibi.  Çünkü belki
kuran kişi ya da kurum bu tür mailleri kabul etmek zorundadır ya da kabul
etmek istiyordur değişik amaçlar için. J

Kuranlar ne gibi sorunlarla karşılaşmışlar bilmiyorum ancak, ben yıllardır
kullanıyorum herhangib ir sorun yaşamadım. Bahse konu relay test sitesi 17
adet relay çeşidine göre test yapar. En basitten sora doğru. 6 da ve geri
kalan diğerlerinde

Relay test 6

>>> RSET
<<< 250 flushed
<<< 250 ok
<<< 553 we don't relay (#5.7.1)

Şeklinde bir hata döndürmek için bu yamayı yapmanız gerekiyor. Belki gerek
olmayabilir sizin sisteminiz için. qmHandle ile kuyruktaki maillere bakarak
gerek olup olmadığını görebilirsiniz. FQDN yok ise gelen ya da giden mailler
içerisinde buna gerek duymayabilirsiniz. Ki büyük ihtimal yoktur. Çünkü
buraya gelen mailler anında cevaplanır. O sebeple remote da beklerler büyük
ihtimal. Yamanın tam adı "qmail-smtpd-relay-reject"

İyi çalışmalar...

Mesut GÜLNAZ