>internet bağlantısı olmayan bir ağda kullanılacak olan bu e-imzaların
geçerliliklerinin kullanılmadan önce kontrol edilmesi gerekiyor.
Eğer internet bağlantınız yoksa KamuSM tarafından yayınlanan CRL dosyalarını
kullanabilirsiniz. Bu dosyada iptal edilmiş sertifikaların seri numaraları
bulunmaktadır ve 24 saatte bir güncellenmektedir. Bu dosyayı bir şekilde
KamuSM nin sayfasından indirip offline ortamınıza taşımanız gerekiyor.
Tabiki en sağlıklı yöntem e-imza uyumlu uygulamaların, online olarak atılan
imzanın o esnada geçerli olup olmadığını yine online olarak OCSP (Online
Certificate Status Protocol) (
http://en.wikipedia.org/wiki/Online_Certificate_Status_Protocol) kullanarak
kontrol etmesidir. KamuSM bu hizmeti de sunmaktadır.
OpenSSL kullanarak ocsp sorgulaması yapabilirsiniz.

http://www.openssl.org/docs/apps/ocsp.html

On 10/23/07, Murat Balaban <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> [...]
> gerekiyor?
> >

> Kamu Sertifika Merkezi: (TUBITAK UEKAE bunyesindedir)
>
> http://www.kamusm.gov.tr

> güncellenebilir mi?
>
> OpenSSL kutuphanesi ile yapabiliyor olmaniz lazim. Cunku KAMUSM'nin
> 2048 bit RSA anahtarinin oldugunu biliyorum.  RSA sertifika
> imzalatirsaniz, yapabilmelisiniz. Gene de, kamusm ile irtibata gecip
> detayli bilgi alin.
>

> --
> Murat,
> http://www.enderunix.org/murat/
>
> First International Conference on BSD systems in Turkey

Cevap