Hic portsnap kullanmadim ama netten okudugum kadari ile direkt portu kullanmiyor. Soyleki once kendisi portun sikistirilmis halini portsnap fetch ile /var/db/portsnap yada /usr/local/portsnap yada herhangi bir yere (bunu find komutu ile bulabilirsiniz sanirim ) atiyor ve daha daha sonra portsnap extract ile /usr/ports atiyor . Sanirim bu portsnap dbsi baska makineye kopyalandiginda sorun cozuluyor.

Sanırım /usr/ports/distfiles altındaki dosyalar programların kurulumu
sırasında indirilen kaynak kodlarını içeren dosyalar. Ben bunları değil de
daha en başta, portsnap fetch komutu ile indirilen ve portsnap extract ile
/usr/ports altına açılarak ports sisteminin kurulmasını sağlayan dosyaları
kastetmiştim. Çünkü test amacıyla kurduğum bir makine denetimimde olmayan
bir firewallun arkasında ve internetten 2-3 MB ı aşan dosyaları
indiremiyorum. portsnap ile ilk fetch işlemi yapıldığında ise yaklaşık 50 MB
lık bir dosya indirmesi gerekiyor. O dosyayı kastetmiştim.

Gökhan ALKAN
http://www.bsdcontr.org/
www.enderunix.org/gokhan

Listeye soru sormadan once lutfen http://ipucu.enderunix.org sitesine bakiniz.