Cevap icin cok tesekkur ederim.

Soyle ki: upnp disinda onermis oldugunuz yontemler gercek ip'si olan bir sunucu
gerektiriyor. Benim tam olarak aradigim sey farkli alt agdaki(subnet) iki
makinenin dogrudan birbiriyle ilatisime gecmesiydi. Yaptigim arama tarama
faaliyetleri sonucunda buna NAT2NAT dendigini ogrendim. UDP ile bir baglanti
saglanabiliyor imis. O da soyle:

A ve B makineleri farkli yonlendiriciler(router) arkasinda.
A ve B makineleri bagli olduklari yonlendiricilerin gercek ip'lerini bilir(bir
sunucu hizmet bu isi halledebilir, ya da kullanicilar telefonla, e-postayla
ip'leri birbirine iletirler)
A makinesi B makinesinin yonlendiricisine belli araliklarla UDP paketleri
yollamaya baslar. Normelde B makinesinin yonlendiricisi bu paketleri dusurur
ama B makinesi de A makinesinin yonlendiricisine ayni porttan olmak sartiyla
paket yollamaya baslayinca yonlendiriciler, gelen paketlerin biraz once cikan
paketlere gelen yanitlar oldugunu dusunur ve paketler iceri alinir.

Bence hic de fena bir yontem degil. Hatta gayet akillica... Yazilanlara gore
yalnizca OpenBSD'nin guvenlik duvari sorun cikartiyormus, digerlerinde sorunsuz
calisiyormus.

Galiba ben aradigim seyi buldum ama bu isi TCP ile yapabilseydik hayat ne kadar
guzel olurdu :) Akis denetimi, hata duzeltme, protokol gelistirme ile
harcadigimiz zamanda gider bir yerlerde cay filan icerdik...

Cevap veren herkese tekrar tesekkur eder, herkese kolayliklar dilerim...