Tekrar selamlar,

Sorunuzu biraz gec yanitliyorum; kusura bakmayin.

Benim sorunum tam olarak S.A.N'in bu *beklenmeyen* I/O trafigini
kaldiramiyor olusu. Yani senaryolardan 2.'si yasadigim soruna en yakini.
Ancak bunun nedeni de bufademon'un normal yükten daha fazlasını yaratıyor
olusu.

Soyle anlatmaya calisayim.

Benim sistemimde, normal olarak beklenen I/O miktari saniyede max read 200
write 100 I/O ve bu rakamlari nfsd proseslerinde bu degerlerle goruyorum.
Ancak bufdaemon *ekstradan *ortalama 600 write I/O yaratiyor. Nfsd'ler
uzerinde beklendigi sekilde olmasi gereken I/O miktarlari gorulebiliyor,
bunda sorun yok. Takildigim konu ise bufdaemon'ın bu -olmasi beklenmeyen-
degerlerde write islemini neden yapiyor olusu. Zira sistem uzerinde 600
write I/O yapacak bir islem yok.

Sonuc olarak, bufdaemon'un bu soruna neden olusuna bir cozum
getiremedigimizden dolayi, SAN ustundeki RAIN 10 yapisina yeni diskler
ekleyerek FreeBSD tarafinda growfs ile extend islemi yapmaya karar verdik.
Bu sekilde performans artisi saglayabilecegimizi umuyorum.

Ilginiz icin tesekkur ederim.
Çağrı Ersen.

2008/1/17 mehmet celik <[EMAIL PROTECTED]>:

> Selamlar, S.A.N. disk uzerinde gorunen bir I/O birikmesi mi sozkonusu ?
>  Cagri Bey, bu nokta da sunu tam belirlemek gerekir.
>
> Senaryo-1) FreeBSD'nin S.A.N. disk bacaginda I/O'lar birikiyor(HBA veya
> kullaniyorsaniz switch uzerinde). SAN diskin lokalinde degil!  Yani FreeBSD
> ne kadar cok I/O yaratsa da S.A.N.
>                   disk problem etmeden tum I/O trafigini  kabul edebilecek
> kapasitede. Sonuc olarak FreeBSD I/O problemi yasadigi icin gecikmeler
> sozkonusu.
> Senaryo-2) S.A.N. disk uzerinde bir sebepten dolayi kisitlama-sinirlama
> [...]

Cevap