.qmail dosyası kullanarak o kullanıcının dosyası içerisine # ya da /dev/null
yazabilirsiniz. Böylelikle mail almaz. Daha doğrusu mail alır ancak sanal
olarak alır. Herhangi bir yere birşey yazmaz. Hit i +1 arttırılır o kadar.

From: timur akçay [mailto:[EMAIL PROTECTED]
Sent: Monday, April 14, 2008 11:28 AM
To: freebsd@lists.enderunix.org
Subject: Re: [FreeBSD] qmail - göndermediğim mailler

merhaba,

open relay değil.

http://www.mxtoolbox.com/diagnostic.aspx?HOST=mail.scn-fan.com

konuyla ilgili değil ama başka bir qmail sorusu sormak istiyorum.

kullanıcı hesaplarını açmak için noreply@ adında bir hesap açıp kullanıcının
e-mail adresine aktivasyon mesajı yolluyoruz.

bu adrese sürekli spam mesajlar geliyor.

bir adresi mail alımına nasıl kapatabilirim? mail göndersim ama mail
alamasın, bunun sakıncası var mıdır?

14.04.2008 tarihinde MURAT SÜRÜCÜ <[EMAIL PROTECTED]> yazmış:

Bazı uyanık spamcılar bu numarayı da kullanabiliyor, size hata postası gibi
mail yolluyorlar, siz de işlem yapınca hesabınızın var olduğunu
doğruluyorlar.

Tabi open relay bir sunucu kullanıyorsanız her şey olabilir.