Necati hocam merhaba ;

Cok onemli bir noktaya degindin.Bende yazarken bu konuyu gozden kacirmisim ozur dilerim.Master sunucum reboot ettiginde trafik slave sunucuya gecmiyor.Aslinda bunu da yazacaktim.En onemlisi de bu bence.Carp interfaceleri kapanirken modlar degismiyor.Sanirim sen de ayni sorunu yasiyorsun.

Tesekkurler

----- Original Message ----- From: "Necati Ersen SISECI" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <freebsd@lists.enderunix.org>
Sent: Monday, May 12, 2008 9:21 AM
Subject: Re: [FreeBSD] Redundant PF hakkinda...

Ismail Hocam,

#if one interface fails then all will fail over
net.inet.carp.preempt=1

seklinde yazmis. Ancak FreeBSD uzerinde bunun calistigindan
emin degilim. Bu sysctl degiskeni sayesinde arayuzlerin grup olarak
down veya up oldugunu belirtiyoruz. Boylece sunuculardaki
arayuzlerin ya hepsinin master, yada hepsinin backup olmalari
saglaniyor.

Sizin cluster'iniz hala ayakta ise, bir kac sey deneyip sonuclarini
listeye gonderirseniz sevinirim.

1. ifconfig carp0 down
(veya carp in kullandigi herhangi bir arayuzu down yaptigimda)

---------sunucu1----sunucu2---
carp0    INIT       MASTER
carp1    MASTER     BACKUP

seklinde oluyor. Burda olmasi beklenen 1nci sunucu
icin carp0 ve carp1 in BACKUP olmasi idi.

Birde carp arayuzleri her ne kadar rc.conf a up yazmis olsam
bile reboot sonrasi hic bir sekilde up olmamislardi. INIT modda
kaliyorlardi.

Test makinelerim uzerinde tekrar bir deneme yapacagim.

Tesekkurler,

Kolay gelsin.

Necati Ersen SISECI
EnderUnix Core Team Member
EnderUnix SDT ~ Turkey http://www.enderunix.org

Ismail OZATAY yazmış:
Necati hocam slm ;
Asagidaki documanda carp, pf ve pfsync ile yapmislar.Ayni makeleyi uyguladim.
http://www.familywilson.ca/pf-carp-freebsd-redundant-firewall/
 Iyi calismalar