Ports dan kurmak tabiki daha kolay. Yapmanız gereken

"vipw" komutu ile "qmail" kullanıcısının bulunduğu satırı, o satırın başına
gelip "d" tuşuna iki kez basarak ("dd") ve /etc/group dosyası içerisinde yer
alan "qmail" grubunun bulunduğu satırları silmek.

Daha sonra qmail port sunun altına geliniz.

#cd /usr/ports/mail/qmail

Daha sonra "make config" komutu ile qmail'e vermek ve eklemek istediğiniz
patch ve destekleri seçiniz.

Daha ise kurulumun gerçekleşmesi için "make install" demeniz yeterli
olacaktır.

Not: evet. Qmail in kullanıcı ve gruplarının belirli bir ID ye sahip olması
beklenir.