Selamlar,
Sevindim :) ne kendi statik IP'miz ne de amerkadaki smtp sunucumuz kara listede görünmüyor. Bu durumda lokal qmail makinamdan gönül rahatlığı ile Amerika'daki sunucu üzerinden e-posta gönderebilmeliyim...

Ama nasıl? :)

/var/qmail/control/smtproute dosyasına sadece smtp sunucunu IP'sini yazdım... Yine olmuyor?

:216.falan.filan.falan

şeklinde???

Bir de qmail'in smtproute dosyasını dikkate alıp almadığını hangi logdan anlarım? Yada karşı taraf kabul ediyor mu, etmiyor mu?

Kolay gelsin,
Mucip:)

Murat Balaban yazmış:
Tabi. Eziyet degil, imkansiza esdeger. ADSL hattiniz var ise,
relay hakkiniz olan bir outgoing smtp uzerinden gondermelisiniz.
Fakat, maillerinizi gondereceginiz SMTP sunucusunun da reputation'unun
da iyi oldugundan emin olun :)

Bunun icin,
http://srn.endersys.net/srn/

toolunu kullanabilirsiniz.

Ilk lookup'a tikladiktan sonra,
"Check other blacklist databases" linkini tiklayip, diger blacklist
veritabanlarinda da tarama yaptirabilirsiniz.

--
Murat
http://www.enderunix.org/murat/