Hacom cevap için teşekkür ederim.olay biraz daha anlaşılmıştır.
peki bu yapıda lagg olayını failover şeklinde kullanmam mümkünmü hatları yedekli kullanmak açısından.birde kullanabiliryorsam eğer master hattın yani adsl olsun internettin gitmesi durumunda donaımsal olarak değil internet link gitmesi durumunda slave hatta otomatikmi yönlenir.

----- Original Message ----- From: "Murat Balaban" <mu...@enderunix.org>
To: <freebsd@lists.enderunix.org>
Sent: Wednesday, February 25, 2009 5:53 PM
Subject: Re: [FreeBSD] Lagg

Merhaba,

Bahsettiginiz yontem link aggregation. Fakat, Turkiye sartlarinda
bu setup'i calistirmaniz mumkun degil. Soyle ki:

lagg(4)'u dogru configure edebilmeniz icin switch'in de FEC/LACP gibi
protokolleri desteklemesi lazim, bunu hallettiginizi varsayarsak,
Kablonet ve ADSL baglantilarinizin public IP adresleri farkli olacaktir.
UDP baglantilari icin soyle boyle bir cozum bulunabilir, fakat oturum
tabanli bir protokol olan TCP'de, "bir baglanti oturumu" nun her zaman
ayni kaynak IP adresi ile ve ayni route uzerinden gitmesi lazim ki,
paket geri donerken, packet filter'lara veya en sonunda sizin NAT
ayarlariniz tarafindan drop edilmesin.

Yurt disinda --standart degil--, ADSL provider'lar birden fazla ADSL
linkini aggregate etme imkani sagliyorlar. Fakat bildigim
kadariyla Turk Telekom'un boyle bir hizmet henuz yok.

Pure link aggregation olmasa da, pf ile port, IP veya subnet bazinda
yuk dagitimi yapabilirsiniz. Outgoing port 80 ADSL'den, Incoming
KabloNet'den olsun vs gibi.

Asagidaki link'ten bu konuda bilgi alabilirsiniz:

http://www.openbsd.org/faq/pf/pools.html

--
Murat
http://www.enderunix.org/murat/