Tohle není scifi, měl jsem tři roky Estonského praporčíka za asistena a ten
z byrokracie v Belgii umíral. V Estonsku museli ještě před krizí natolik
zkrouhnout počty státní správy, že jednoduše museli mezi sebou začít
spolupracovat a využívat informační technologie.

Má to ale jeden háček, zatímco USA má téměř v každé technologii svojí
národní variantu, Estonci museli všechno někde nakoupit. To se jim už potom
několikrát vymstilo a nebyli to jenom Rusové. Celé to Estonské řešení má
nulovou bezpečnost.

Zkuste si představit, co by se stalo s OpenGeo.cz, kdyby nám ze dne na den
odepřeli gmail, facebook a podobné kraviny.

Radek Augustýn