Čau,
ad otázky na 106tku (co vše je možné, metadata, jak žádat):

Obecně platí, že 106tka se dá použít na všechno, co z ní není výslovně vyňato
(§ 7 - § 11 InfZ [1]), např. obch. tajemství, utajené informace nebo věci z
živého vyšetřování a co nemá vlastní režii zveřejňování, např. státní mapové
dílo nebo statistické zjišťování ČSÚ. Ani jedno IMHO není tenhle případ.

Takže ano, lze žádat i o metadata, akorát záleží, kdo je vytvořil. Pokud to
byla soukromá firma (a stát to od ní koupil), pak záleží na smlouvě k tomu
dílu. Pokud to vytvořila státní instituce prací svých zaměstnanců (tudíž za
státní peníze), pak jde o dílo úřední a padají všechny ochrany autorských práv
a podobné výmluvy. Trochu komplikované to může být s obch. tajemstvím, ale to
nezjistíme jinak, než že požádáme.

Ovšem to, že máme třeba pravdu, vůbec neznamená, že nám to dají, obstrukce a
porušování zákona při přístupu k informacím je úplně běžná praxe napříč státní
správou, jelikož za to nehrozí žádné postihy (a obstrukce jsou kvůli přetížení
správních soudů velmi efektivní - správní žaloba v Praze trvá v první instanci
okolo dvou až tří let).

A jak žádat? V příloze posílám na ukázku jednu nedávnou žádost [2] (v zásadě
tam musí být identifikace žadatele: jméno, adresa, datum narození u fyzické
osoby a informace, že žádáme podle zákona 106), může to podat jednotlivec, ale
i sdružení (OSGEO). A kvůli lepší kontrole běhu lhůt rozhodně doporučuju činit
všechna podání skrze datovou schránku (a vynucovat si stejný postup i od
protistrany, viz, poslední odstavec žádosti).

[1] http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-106#p7
[2] https://www.dropbox.com/s/bxyqsmg9np6yco8/106ukazka_anon.docx

--

S pozdravem