Od: Aleš Čepek <ales.ce...@gmail.com>
Komu: Svobodná geoinformační infrastruktura <freegeocz@fsv.cvut.cz>
Datum: 20. 4. 2014 12:49:53
Předmět: Re: [FreeGeoCZ] RMS: svobodny software do statni spravy

"

Jáchyme, máš můj obdiv, já bych to téma asi nechal plavat, ale je dobré
připomínat a vysvětlovat věci, které jsou zdánlivě zřejmé a přitom zřejmé
vůbec nejsou. V důsledku se open-source může vztahovat na ledasco a jak
říkáš, je to jiné zvíře než free software (u nás obvykle překládáme jako
svobodný software ... volný sw by se mi líbil víc). Uvedl bych jako příklad
Numerical Recipes, monumentální dílo, všechny zdrojáky jsou k dispozici, jen
můžete používat pouze pro svoji potřebu nebo za souhlasu držitelů autorských
práv, takže ve free softwaru ani náhodou (http://www.nr.com/licenses/
(http://www.nr.com/licenses/)).

Co se RMS týče, já myslím, že čas mu dává za pravdu.

Aleš