Ahoj,

jeste se pridavam s poznamkou k Zememerickemu uradu (ZU) na kterou jsem si slibil zareagovat. Byli jsme na navsteve u reditele ZU, jeste Cernohorsky, a ten nas chvalil, kolik jsme mu prodali dat. My jsme ale zadna data neprodali!? ZU totiz vykazuje i takzvane "fiktivni prodeje". Co to je? Pokud data dostane obec, ktera je ma ze zakona zdarma, a my je vyreportujeme, tak se ZU pocitaji do rozpoctu jako realne prodeje, wau!:-) To, ze realne prodeje za penize pres portal jsou male, pak nikoho ve skutecnosti trapit nemusi. A tresnicka na zaver - u Cisarskych otisku je treba zaplatit za kazdy list licencni poplatek, velmi maly, treba 50kc...nam nejprve prijde smlouva ve dvou kopiich, jednu podepiseme a dame do archivu, druhou posleme zpet...za par tydnu pak postou prijdou faktury k proplaceni...proplatime a zauctujeme...za dalsi cas si pak, pokud vse probehlo ok, muzeme Cisarsky otisk s licenci na 5 let, vyzvednout, nastesti uz elektronicky:-). Naklady kolem celeho tohohle bigbitu pak nekolikanasobne presahuji cenu licence. At zije administrativa.

Ve Spojenych Statech maji vsechna podobna data, treba z USGS, zcela zdarma...tak proc by to neslo i nas?;-)
Hezky vecer,
Lada