Dotaz/návrh/podnět pro osgeo.cz

Příběh:
Mam kamaráda, je to klimatolog. Stěžoval si, že používali dataset UIR, asi
na nějaký vizualizace, nevim a že je to teď v rujánu, ze kterýho to neumí
dostat. Povídal jsem mu, že pro něj je nejjednodušší použít poslední
gédalici, že jsou tohle obecně známý věci. Povídal jsem mu ještě o dalších
datech a o těch věcech kolem open data atp. No, v našem světě jsou to
základní znalosti, ale on na to koukal jak tele na nový vrata. Metadatový
katalogy a tohle.
No, dotyčnej člověk řikal, že by měli u nich zájem na tohle si poslechnout
nějaký povídání, buďto pro ty meteorology, nebo prej na matfyze.

Já se kamarádim s biologama, ještě z doby studií. Občas jim s něčim
vypomůžu za dobré slovo, nebo dobrej líh. A vim, že tam je situace podobná.
Oni tušej, že ty gisy by měli používat, maj na to třeba i nějakej kurs, ale
nejsou up to date v tom oboru a obvykle nevěděj, kde hledat data.

Mě celkem zajímá ta oblast propojování, řekněme státních, správních dat, s
nějakym výzkumem a bylo by i pěkný něco připravit.

Já vim, že to jsou všechno věci, který si normální člověk z našeho
prostředí snadno dohledá, nicméně, jak jsem zjistil, mimo náš svět ty lidi
pořádně ani nevědí, co začít hledat.

Je;