> Message: 2
> Date: Mon, 02 Feb 2015 14:02:15 +0100
> From: Ivan Mincik <ivan.min...@gmail.com>
> Subject: [FreeGeoCZ] Slovaci, kde ste ?
> To: FreeGeoCZ <freegeocz@fsv.cvut.cz>, o...@freemap.sk,
>         michal.bello...@freemap.sk

> Zdravim vsetkych Slovakov, ktori citaju tento Cesko-Slovensky mailing list.
>
> Uz dlhsi cas sledujem ako pekne funguje komunita okolo otvoreneho
> geo-softveru
> v Ceskej republike, v Rumunsku alebo v Polsku. Chcel by som tento rok
> vyuzit
> [...]

Ahoj Ivan,

reagujeme na tvoju iniciativu spojit Slovakov vyuzivajucich open
geo-softver. Hlasime sa z Presovskej univerzity ako fanusikovia a
pouzivatelia open GIS a open dat. Stale sa tesime na nove verzie QGIS-u,
ktore zakazdym prinasaju zaujimave vylepsenia, pracujeme so SpatiaLite
databazou, rastrovým modelom SRTM-1 (1 Arc second) a s datami OSM, ktore
nam ulahcuju studium, vyucbu a vyskum.

Snazime sa v ramci nasich moznosti a schopnosti sirit myslienky volneho
geo-softveru. Na nasom pracovisku sa chytili dalsi dvaja ludia, co nam robi
radost. Mame za sebou uz par uspesnych projektov, ktore boli vytvorene
vylucne pouzitim open source technologii. V prostredi QGIS-u sme napr.
rekonstruovali priebeh bojov pocas Karpatsko-duklianskej operacie pri
prilezitosti 70. vyrocia tejto udalosti. Tato seria map je sucastou
projektu "Multimediálny sprievodca Karpatsko – duklianskou operáciou",
ktory ziskal pred par dnami "Cenu ministra v Sutazi o najlepsiu inovaciu v
cestovnom ruchu za rok 2014". Takiez sme priestorovo zrekonstruovali
chronologiu tragickych udalosti v Hazline v roku 1944 a zopar dalsich
projektov.

Nasou snahou je okrem ineho zviditelnovat prave open geo-softver a sirit
myslienky open source filozofie do povedomia studentov a verejnosti, ved
predsa nechceme, aby nam vladol softver, ale naopak my jemu!

Janka a Miki Michalkovi

--

*Mgr. Jana Michalková*

Department of Geography and Applied Geoinformatics
Faculty of Humanities and Natural Sciences
University of Presov
17. novembra 1, 081 16 Presov, Slovakia