From: Ladislav Nesnera <nesn...@email.cz>
Date: Thu, Mar 16, 2017, 08:56
Subject: Re: [Talk-cz] spolecna konference osgeo, wikimedia, osm
To: OpenStreetMap Czech Republic <talk...@openstreetmap.org>, <
freegeocz@fsv.cvut.cz>, <wm...@wikimedia.org>

Bylo by dobré, aby to byli lidi, co jsou opravdu ochotni do akce investovat
čas a úsilí. Snad při zvažování pomůže "trocha" zákulisí:

   - termín - první listopadový víkend
   - ekonomika
      - prostory - http://www.fit.vutbr.cz/FIT/map/
         - kapacitu areálu jsme zatím nevyčerpali, ale přednáškovky si
         objednáváme všechny (= Déčka, Éčka a Fka). Na workshopy bereme Áčka
         - neb je Studentská unie FITu spolupořadatel a FIT partner, je
         nájem 0,-Kč, ale platíme energie, úklid, personál co běhá
kolem nahrávací
         techniky. Největší položka - 70 tisíc
      - další náklady jsou:
         - ubytování lektorů + oběd a občerstvení, trička
         - totéž pro organizátory (většinou místní = bez ubytování,
         přespolní často přednášejí)
         - propagace
         - zpracování a zveřejnění záznamů (závisí na rozsahu
         <https://www.superlectures.com/openalt2016/stats> a loni to na
         sebe vzalo vpsFree.cz <https://vpsfree.cz/>, zhruba 20 tisíc)
         - celkově jsme tedy na cca 140 tisících (viz. transparentní účet
         <https://www.fio.cz/ib2/transparent?a=2400098667>)
         - příjmová část je od partnerů viz.
      https://openalt.cz/2016/nabidka.php. 11 let se nám daří vyhnout se
      účastnickému vstupnému a chceme u toho zůstat
      - organizace
      - obsah
         - alespoň půl roku před začneme oslovovat přednášející formou CFP
         <https://www.linuxexpres.cz/novinky/call-for-papers-openalt-2016>.
         - za doby LinuxAltu jsme nechali 2 měsíce předem veřejnost
         odhlasovat, co z nabídky má zaznít, program byl měsíc předem
         - přechod LinuAlt > OpenAlt si vynutil větší dramaturgický zásah,
         neb přibyly tématické okruhy
         <https://openalt.cz/2016/program.php#temata> a bylo potřeba
         přednášející aktivně vyhledat. Šli jsme tedy cestou garantů
témat a na nich
         bylo pokrytí novinek, důležitého dění a trendů, osobností a
dramaturgie
         - napříč týmem se doladily časové a prostorové možnosti, celková
         dramaturgie
         - hlasování jsme tedy vypustili, ale na jeho obnovení jsme
         připraveni byť patrně díky přetlaku konferencí a velikosti areálu nám
         poslední 2-3 roky naplnění kapacity +/- přirozeně vychází
         - vyhledávání partnerů
         - vytipovávat, předjednávat mohl kdokoliv
         - finální dohoda šla většinou přes vedení spolku
         - na komunikaci, zajištění na místě (stánky) a pohlídáním plnění
         dohod je potřeba člověk
      - propagace
         - lákadel spousta, populace stejná tudíž velmi důležitá část
         - mám za naši největší slabinu - prostory i obsah by snesly min o
         1/3 větší účast
         - obnáší vše od webu přes články, plakáty, sociální sítě po
         rozhlas a TV
         - široký záběr je výhodou i nevýhodou
         - i tady je dobré, aby celek někdo koordinoval, hlavně co se
         načasování týče
         - na místě
         - dohled v místnostech (uvedení přednášejících, pohlídání časů,
         občerstvení, funkčnost nahrávání, ..)
         - info a organizační servis pro přednášející a partnery
         - registrace účastníků
         - fotodokumentace
         - drobnosti typu směrovky, parkování, rozvrhy, plánky, kvíz, ..

Příležitostí přiložit ruku k dílu je tedy spousta (a to výčet určitě není
úplný), ale chce to odpovědné lidi, neb každý výpadek = problém pro zbytek
týmu.

Díky okruhům je konfera na prolínání témat/komunit/organizací připravena a
byl to i sledovaný záměr přechodu LinuxAlt > OpenAlt. Výše uvedené berte
jako nástin, ať se je při debatě od čeho odpíchnout. Pořád mám za dobrý
plán, aby si jednotlivá uskupení uvnitř zvážila, zda do společné akce jít
či ne, za jakých podmínek a prostřednictvím zástupců probrat jak zájmy
sladit. Ve spolku OpenAlt připraveni jsme.

;?