Uit de oude doos, maar hoe spectaculair!

Een filmpje van krap tien minuten en ik heb 'm nu al een paar keer bekeken.

http://www.gear6.net/videos/C'etait%20un%20Rendezvous.mov (34,1Mb)

Je hebt er QuickTime voor nodig. Het beste is het om het eerst te downloaden, niet gelijk in het browser venster afspelen. Dan 'bewaar als pagina' vanuit je browser en daarna openen met QuickTime Player die je instelt op 'full screen'.

Alle vragen die het oproept worden beantwoord op

http://en.wikipedia.org/wiki/C'%C3%A9tait_un_rendez-vous

inclusief een plattegrond van Parijs.

Wat onbedoeld de kracht van het filmpje versterkt is het beeld op 8'16 en verder. Krampachtig in het kader proberen te blijven, duidelijk een instructie van de regisseur. Dan weet je dat het fictie is. Maar dat staat in scherp contrast met al het voorgaande. Echte "cinéma verité." Fascinerend.

Ik zoek trouwens nog de spijkerbroeken commercial met 'Crosstown Traffic' eronder van Jimi Hendrix. Eind jaren tachtig op MTV, toen MTV nog leuk was.

--
ReindeR