De Amerikaanse serie van The Office is beter dan die van de BBC
leerde ik gisteravond bij een borrel met collega's. Nu al in het
derde seizoen daar.

Mijn college Dan (dat is een Amerikaanse naam) legde me uit dat ze
goed opgezet zijn als comedy met het professionalisme van de
Amerikaanse entertainment-industrie. Met een team schrijvers die
seizoenen lang een constante kwaliteit kunnen garanderen. De BBC
reeks draaide toch vooral op de inbreng van Ricky Gervais en was na
twee korte reeksen 'op'. De Amerikaanse baas in The Office kent ook
meer zelfrelativering, waar het Gervais personage vaak benauwend
narcistisch en debiel was.

Maar dat terzijde.

Ik schrijf u omdat mijn oog viel op de Britse versies van de Get A
Mac commercials. Die zijn weer leuker als ze lekker Brits zijn.

Vergelijk de Britse http://www.apple.com/uk/getamac/ads/

met de Amerikaanse http://www.apple.com/getamac/ads/

Die Britse met de titel 'Office at Home' en 'Tentacle' zijn exclusief
voor de Britse reeks. Maar ook de klassieker 'Pie Chart' is in het
Brits leuker.

Er zijn trouwens weer twee nieuwe Amerikaanse ads bij sinds de
laatste keer dat ik erover schreef (deed ik dat hier?). 'Sabotage' en
'Tech Support'. Allebei leuk, alleen de eerste is vooral een
inside-grapje voor de 'die hard Mac-nerds' over die recente switchers
die meewaaien met de hype du jour.

Eigenlijk is de acteur die 'PC' neerzet in de Amerikaanse reeks beter
in z'n rol... Hm.

Enjoy!

--
ReindeR