<x-flowed iso-8859-1>Ik heb een hele steile trap. Zo eentje die zo steil is dat
je er
zijwaarts af moet lopen zoals een crab naar de zee terug loopt. Er is
net genoeg ruimte om de hak van je schoen op te zetten en dan nog
voel je de rand van de tree erboven pijnlijk tegen je kuiten aan. Als
je de trap beklimt dan kan je je hak er ook niet op zetten zodat je
in feite het hele stuk omhoog op je tenen moet lopen. Vooral een
opgave als je koffers meedraagt. Die ook nog eens niet in het smalle
trappenhuis passen. Beneden misschien wel, maar boven komt de boel
klem te zitten door de draai in de trap.

Zo'n steile trap bespaart wel ruimte. Als mijn trappenhuis net zo
royaal was als in de meeste appartementenblokken in Parijs dan was
mijn woonkamer een derde kleiner. De traditie om dergelijke
ruimte-efficiƫnte trappen te maken schijnt te dateren uit het
tijdperk dat we een zeevarende natie waren dat de wereld afstroopte
om hier en daar de boel leeg te roven. Dan is het dus zaak om geen
ruimte in het ruim te verspillen aan royale trappen. Vandaar dezelfde
zuinigheid bij het maken van trappenhuizen. Zelfs de gemiddelde
doorzonwoning heeft last van steile trappen. Vergelijk dat met een
land dat bekend is van de enorme paleizen die daar rond die tijd
werden gebouwd... Brede royale trappen!

Maar die steile trappen zijn nog ergens goed voor! Je kan er vanaf
rollen en duiken! Lees de instructies.

http://www.404.org/dive/instructions.html

Je bent geabonneerd op RRR's fun mailinglist.
Ik gebruik het om leuke sites te tippen.
Om er vanaf te komen mailto:[EMAIL PROTECTED]
Om je te abonneren mailto:[EMAIL PROTECTED]
Als je tips hebt mailto:[EMAIL PROTECTED]
Doorsturen naar anderen graag inclusief deze instructies.

Antwoord per e-mail aan