Gisteren ontmoette ik Jogchem Niemandsverdriet op de Zeedijk.
Eigenlijk heet hij anders, maar ik ben zijn echte naam vergeten. Ik
had het helemaal niet verwacht, we hadden een uitgebreide discussie
over het afschaffen van politieke partijen en wat niet al. Het ging
toen over het internetwereldje in Nederland (kleine stap) en we
bleken allebei bij een evenement te zijn geweest waar prijzen voor
uitzonderlijke websites werden uitgereikt. Waarom was hij daar? Hij
was genomineerd in de categorie kunst maar had niet gewonnen.
Waarvoor dan wel? Nobodyhere.com? En of ik die site kende! Twee jaar
geleden noemde ik 'm hier al.

Dus ik ging weer eens kijken hoe het stond met de website voordat ik
de URL zou doorsturen naar degene die ook bij dat gesprek was. Op de
site stond veel werk dat ik toen ook al had gezien, maar ook wat
nieuws. Deze is wonderschoon:

http://www.nobodyhere.com/justme/dance.here

Je moet de teddybeertjes en Jogchem zelf eerst wat danspasjes leren
door op lichaamsdelen te klikken en die een stukje te verschuiven.
Het leukst is om beide benen eronder weg te trekken zodat de
teddybeer en Jogchem in een spagaat danst. Jee, dat klinkt suf. Maar
het is echt erg melig.

Of anders gewoon wat van zijn po‘zie. Of nee, wacht, ik vind nu een
heel erg leuke animatie over zijn teddybeer.
http://www.nobodyhere.com/justme/bear.here

Zoals altijd, blijk klikken, anders gebeurt er niets. In dit geval,
beweeg de cursor van buiten het kader in het kader en klik, actie!

Goed, met een laatste boodschap om af te sluiten
http://www.nobodyhere.com/justme/memo.here

enjoy.

PS. Trouwens ook in het Nederlands (zelfs in het Japans?!).
http://www.nobodyhere.com/dans.hier
http://www.nobodyhere.com/beer.hier en
http://www.nobodyhere.com/memo.hier Ik maakte een typfout en zelfs de
foutmelding is leuk! http://www.nobodyhere.com/foutje