Heel eenvoudig en ik wilde het al lang. Jarenlang heb ik een kaart van Europa op mijn muur gehad waarop ik met een marker al mijn reizen had uitgetekend.

Nu kan je heel eenvoudig op een kaartje van de wereld de landen rood kleuren die je bezocht hebt. Maar niet vals spelen en ook de landen tellen waarvan je alleen het vliegveld hebt gezien!

Op http://world66.com/myworld66/visitedCountries/ vink je wat landen aan die je hebt bezocht, sla op de Generate Map knop en je hebt een plaatje van jouw wereld.

Dit is die van mij, 23 landen. http://reinder.rustema.nl/gifs/worldmap.gif

Of op hun server, http://world66.com/myworld66/visitedCountries/worldmap?visited=USMXTZBEBAHRCZDKFRDEGRITLUMCNLPLPTYUESSECHUKVA

Maar dat is een rottig lange URL. Daarom kan je beter het plaatje op je eigen homepage zetten, dan verdwijnt ie ook niet.

Desnoods kan je met http://tinyurl.com een kort adres van maken van die lange bij hun, zodat het bijvoorbeeld http://tinyurl.com/2hm7c wordt.

Of je maakt er een printje van die je op je koelkast hangt.

Ook leuk voor op een t-shirt. Of mok. http://www.hema.nl/fotoservice (respectievelijk 13,50 en 9,95). Of ansichtkaart om reisgenoten uit te nodigen mee te gaan op reis (27 cent per stuk).

--
ReindeR