Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua

  Anda yang budiman, sebelum anda menganggap surat ini tidak munasabah, buang
masa, tidak berfaedah dan sebagainya, malah anggap ni SPAM, saya cadangkan
supaya anda membacanya terlebih dahulu. Selamat datang ke laman informasi
kewangan rakyat Malaysia & luar negara di seluruh dunia dgn bermodalkan RM10
sahaja. Tidak kira apa status, keturunan, umur & warganegara, anda berpeluang
merebut pendapatan yang lumayan ini. Wang akan mengalir masuk walaupun anda
sedang tidur!

Percayalah. Sebulan yang lalu, saya sedang melayari news groups seperti anda
sekarang ini & menjumpai artikel seperti ini yang mengajak saya melabur RM10
utk mendapatkan pulangan beribu ringgit!! Mula2 saya tidak percaya. Ini tak
lain tak bukan mesti bertujuan hendak ngenakan orang sahaja....!! Tetapi
seperti kebanyakan orang, saya tertanya2, jadi saya terus membaca artikel itu.
Artikel itu menyatakan bahawa sumbangkan RM2 kpd 5 nama & no akaun yg
disertakan di dalam artikel tersebut. Anda kemudian diminta meletakkan nama &
no akaun anda pd tempat Peserta 5 & membuang nama Peserta 1, & kemudian post
artikel itu ke sekurang2nya 200 newsgroup terdapat beribu2 newsgroup di
internet jika anda rajin surfing).

Selepas saya meminta pandangan beberapa orang rakan & memikirkan semula risiko
yg ada, saya membuat keputusan untuk mencubanya. Tiada apa yg merugikan saya
kecuali RM10..
WELL GUESS WHAT!!! Dlm tempoh 7 hari, saya dapat balik modal!! Saya betul-betul
terkejut. Saya ingat ia akan berhenti masuk pada bila2 masa sahaja tetapi wang
itu tetap datang!!! Sangat berbaloi! Dengan hanya pelaburan sebanyak RM10 !!
WANG DATANG SENDIRI KE DALAM AKAUN BANK SAYA!!!

Saya akan terangkan macam mana ia berfungsi & yang lebih penting kenapa ia
berfungsi sebegitu. Yang penting, anda cetak/Save artikel ini SEKARANG utk
memudahkan anda mendapatkan semua langkah2 yg diperlukan.Saya pasti, jika anda
mengikuti langkah2 yang telah diatur dalam artikel ini, anda akan mula membuat
duit sblm habis penghujung minggu ini. Anggaplah program ini sebagai 1 peluang
keemasan yang meningkatkan taraf ekonomi anda. Tahukah anda bahawa cara ini
telah dipraktikkan oleh berjuta2 orang di seluruh dunia bagi memungut derma &
mengumpul modal perniagaan. Percayalah? dalam masa 40-50 hari anda mungkin
memperolehi sbanyak RM1,627,230. 00 tanpa penat. Kalau tidak percaya, apa kata
anda mencubanya dahulu!

Seperti saya, mungkin anda juga ragu2 dengan program seumpama ini. Mulalah
pelbagai soalan bermain di fikiran; Adakah program ini sah di sisi undang2?
Soalan seperti ini pernah diajukan kepada seorang peguam. Beliau memberitahu
bahawa program ini menyerupai surat berantai (chain letter) tetapi disebabkan
setiap risalah dilengkapi dgn maklumat terperinci mengenai sistem program
tersebut, maka ianya SAH di sisi undang2. Yang paling kerap bermain di fikiran
saya ketika itu ialah; Adakah ia satu penipuan? Jawapannya TIDAK SAMA SEKALI
kerana ia tidak seperti surat berantai, di mana pihak yang menerima seolah2
diugut utk melakukan apa yg dikehendaki oleh surat tersebut, program seperti
ini tidak memaksa / mengugut mana2 pihak malah ia memberi pilihan kepada pihak
yg menerima untuk mengabaikan program ini sama sekali. Di samping itu, dengan
segala maklumat terperinci yg disertakan ia sekaligus menjadikan program ini
sebuah perniagaan yang sah & amat menguntungkan semua pihak
 asalkan mereka rajin berusaha.

Adakah ia baik? Sudah tentu YA. Ini kerana, sesiapa sahaja yang rajin
menghantar risalah ini,mereka berpeluang besar untuk memperolehi hasil yang
lumayan. Sangat2 lumayan sebenarnya. Apa yg PENTING untuk anda fahami ialah
program ini bukanlah suatu penipuan & ia tidak menyalahi undang2 & ia hampir
TIDAK mempunyai sebarang RISIKO!! Sekiranya anda JUJUR & RAJIN menyebarkan
program ini, anda akan memperolehi ganjaran yg amat besar, bersesuaian dgn
usaha yg anda curahkan, malah tidak mustahil lebih dari itu.Jika anda tidak
menyertainya, kerugian akan sentiasa berada di pihak anda. Firman Allah SWT
bermaksud,Iblis & syaitan menakutkan manusia dengan kerugian & kepapaan supaya
jangan menderma utk kebaikan...! !

Program ini telah dicipta setelah dibuat penelitian & kajian terperinci ke atas
program2 yang ada di negara2 maju & ianya telah diringkaskan seberapa yg boleh
bagi memudahkan usaha para peserta. Jumlah RM1,627,230 / apapun jumlah yang
anda inginkan sudah tidak mustahil lagi. Pokok pangkal, anda bertindaklan dari
SEKARANG & gembelingkan usaha ke arahnya dengan penuh keyakinan & kesungguhan.
Baca & fahamkan arahan sebelum menyertainya supaya tidak berlaku penganiayaan
kepada peserta lain secara tidak sengaja.

BAGAIMANA CARANYA???.

Langkah 1
Buka attachment dan LIHAT BUKTI sumbangan.Abaikan Risalah ini jika TIADA BUKTI
sumbangan - CARI dan SERTAI risalah yang disertakan bukti sumbangan)Kemudian
anda dikehendaki menghulurkan sumbangan RM2 shj kpd setiap peserta (Tidak perlu
sumbang kepada peserta terdahulu kerana sudah terkeluar). Seterusnya, bank-in
RM2 kpd setiap nama & nombor akaun peserta yg terdapat pd Senarai Nama Peserta
1 hingga 5.(Fund Transfer 3rd Party account)

KEPADA YANG TIDAK BERDAFTAR DENGAN MAYBANK2U

BOLEH JUGA MEMBUAT TRANSFER ACCOUNT

MELALUI MESIN ATM.

Langkah 2
Setelah setiap peserta menerima sumbangan drpd anda, maka Anjakkan nama &
nombor akaun Peserta 1 ke Peserta terdahulu(Peserta 1 terkeluar). Anjakkan nama
Peserta 2 ke ruang Peserta 1, Peserta 3 ke ruang Peserta 2, Peserta 4 ke ruang
Peserta 3, Peserta 5 ke ruang Peserta 4 & masukkan nama &nombor akaun anda pada
ruang Peserta 5 yg tlh dikosongkan td. Pastikan senarai nama & no akaun setiap
peserta berada dlm kedudukan yg betul bg memastikan tidak berlaku sbrg
penganiayaan kpd peserta lain. ATTACHKAN JUGA BUKTI SUMBANGAN ANDA, anda cuma
perlu print screen logout summary selepas membuat sumbangan. PASTEkan didalam
Paint (Start-> Accessories- Paint) dan save. kemudian attachkan file tersebut
sebagai bukti sumbangan anda bagi meyakinkan peserta lain bahawa anda telah
membuat sumbangan. (bagi mengelak penipuan)

Langkah 3
Kemudian, poskan/iklankan artikel ini (boleh dibuat pengubahsuaian jika perlu)
ke sekurang2nya 200 news group yg terdapat di internet spt laman-laman web
diskusi,forum dan message board.

Langkah 4
Kemudian, tunggulah giliran anda dgn sabar (biasanya 40-50 hari utk ganjaran yg
lbh besar) utk mencapai matlamat ini bilamana wang kiriman drpd peserta2 lain
yg menyertai program ini akan anda terima. Semakin ramai yg menyertai program
ini, maka semakin berkembanglah kedudukan anda. Sila lihat carta sebagai
rujukan (andaian 15 peserta menyertai setiap peringkat,dan setiap seorang
menjana 15 lagi peserta).

POTENSI PENDAPATAN diikuti 15 peserta
CARA PENGIRAAN

Peserta 5 (Anda bermula di sini)
15 peserta x RM2 =RM30.00

Peserta 4
15 peserta x (15) x RM2 =RM450.00

Peserta 3
15 peserta x (15) x (15) x RM2 =RM6,750.00

Peserta 2
15 peserta x (15) x (15) x (15) x RM2 =RM101,250.00

Peserta 1
15 peserta x (15) x (15) x (15) x (15) x RM2 =RM1,518,750. 00

JUMLAH =RM1,627,230. 00

Jgn cuba menipu, Allah melihat apa yg anda lakukan. Pastikan anda mengirimkan
RM2 kepada peserta setelah meyertai program ini.Sekiranya anda cuba menipu
iaitu dengan meletakkan nama anda terus ke No.1, anda hanya akan menerima wang
sebanyak RM30 sahaja. Oleh itu, bersabarlah kerana giliran anda akan tiba juga.
Anda perlu ingat, bukan semua org berfikiran positif seperti kita. Andainya
tidak ramai yg menyertai program ini, tentu jumlah wang anda terima sedikit
sahaja kan. Oleh itu anda dinasihatkan supaya mengpos/email sebanyak mungkin
artikel tersebut ke internet. Walaupun 50% sahaja yang menyertainya, anda masih
boleh memperolehi sumbangan sebanyak RM406,808. Saya yakin artikel2 yg anda
kirim itu akan mendapat jawapan (wang) seperti apa yg telah saya alami. Sila
ikuti arahan yang telah ditetapkan & imbuhan lebih RM1,627,230 boleh menjadi
milik anda dalam tempoh 40 - 50 hari sahaja. Program ini masih kekal bertahan
atas dasar kejujuran semua pihak. Anda sekarang akan
 menjadi salah seorang pemilik perniagaan melalui surat-menyurat. Di dalam
perniagaan ini anda tidak menjual barang2 yang dapat dilihat tetapi sebaliknya
anda menjual perkhidmatan. Perkhidmatan ini terjamin selamat & dibenarkan!!
Simpan salinan langkah2 ini & bila-bila masa anda memerlukan duit, anda boleh
mencubanya lagi & lagi & lagi.

SILA INGAT bahawa program ini masih terus bertahan kerana kejujuran semua
peserta yang telah mengikuti langkah2 yang telah digariskan dengan sempurna.
Cuba anda bayangkan, jika anda jujur, program ini akan berterusan & duit yang
diterima oleh orang2 lain akan sampai juga ke tangan anda. Hantarkannya
sekarang, masukkan nama anda dalam senarai dan anda telah mula berniaga.... .!!

Klik Attach Files - BUKTI SUMBANGAN SAYA

PESERTA TERDAHULU(TIDAK perlu sumbangan- sudah terkeluar)
SAFUAN SALEH
Maybank : 158015145079

SENARAI NAMA PESERTA
(SUMBANGKAN RM 2 KEPADA PESERTA 1 HINGGA 5)

SENARAI NAMA PESERTA

Peserta 1
ASIAH @NORISIAH
Maybank : 106016-033493
(**Keluarkan nama & Nombor Akaun Peserta 1 dari
program sini dan Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 2 ke sini)

Peserta 2
IBRAHIM ZAINUDDIN
Maybank : 556093-706469
(**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 3 ke sini)

Peserta 3
  SUZYANNA MOKHTAR   Maybank : 114011-154425
(**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 4 ke sini)

Peserta 4

  MAZALAN ISMAIL
Maybank : 514011-332974
  (**Anjakan nama & Nombor Akaun Peserta 5 ke sini)

Perserta 5
  JUZAINAH JUNAIDI
  Maybank : 112183101052
  (*** Tuliskan nama & Nombor Akaun anda disini sebagai Peserta 5 baru)

#ATTACHKAN BUKTI SUMBANGAN ANDA
(Print Screen logout summary akaun maybank2u.com anda sebagai bukti sumbangan)

LAKUKAN DENGAN PENUH IKHLAS! DERMA & SUMBANGLAH
KPD PESERTA TERSEBUT NESCAYA ANDA JUGA AKAN MENERIMA DERMA & SUMBANGAN
SEUMPAMANYA. INSYA ALLAH...

Bagaimana Untuk Mengiklankan Ke News Group?

Melalui newsgroup iaitu laman2 web yang mengandungi diskusi, forum / message
board, anda boleh mendapat keuntungan tanpa mengenali / mengetahui siapa yang
telah membaca risalah anda. Walaupun ia tidak selamat dari segi security kerana
anda tidak mampu mengawal orang bawahan anda, tetapi anda boleh menyebarkan
risalah anda kepada lebih daripada 5000 orang dalam satu masa. Cuba anda lihat
fakta ini, di seluruh dunia ada terdapat lebih daripada 32,000 laman web
bercorak diskusi & pada satu2 hari, lebih daripada 5,000 orang melawat laman
web seperti berikut. Di dalam dunia terdapat lebih kurang 2 BILLION pengguna
internet yang berdaftar & pada diri, bayangkan setiap hari dianggarkan lebih
daripada 50,000 pengguna baru mendaftarkan berapa ramai orang yang bakal
menyebarkan risalah yang mengandungi nama & alamat anda, & setiap orang yang
menyalin risalah anda akan menghantar anda sebanyak RM2. Sekiranya dalam masa 2
bulan 50000 orang menghantar anda RM2, anda akan memperolehi
RM100,000!!! Banyak tu.

Langkah 1
Anda tidak perlu menaip semula risalah ini, anda hanya perlu pilih menu
EDIT-SELECT ALL utk memilih seluruh risalah & kemudian pilih menu EDIT-Copy utk
menyalin risalah anda.

Langkah 2
Klik Compose new message dan PASTE utk meyalin risalah asal. Kemudian editkan
risalah asaldengan mengisi maklumat anda dan menganjakkan peserta-peserta awal.
Isikan Subject dan Save as Draft(bagi memudahkan anda untuk membuat promosi
dimasa akan datang)

Langkah 3
Pergi ke folder DRAFT buka risalah yg telah anda save sebelum ini dan hantarkan
ke forum2 dibawah dan diskusi2 lain.(Anda juga mungkin dikehendaki untuk
mendaftar diri pada laman web tersebut, tidak mengapa kerana anda hanya mahu
menyebarkan
kepada mereka yang ingin mencari sumber kewangan yang sah & anda hanya
menjalankan tugas anda. Jadi, daftarkan sahaja setelah memastikan yang program
tersebut PERCUMA)

1. usahawan_cyberia@ yahoogroups. com
2. pemuda-keadilan@ yahoogroups. com
3. bicara_melayu_ [EMAIL PROTECTED] ps.com
4. [EMAIL PROTECTED] ups.com
5. keluarga_melayu@ yahoogroups. com
6. melayu_bestari@ yahoogroups. com
7. melayumalaysia@ yahoogroups. com
8. iklanbebasku@ yahoogroups. com
9. uitm-melaka@ egroups.com
10. [EMAIL PROTECTED] ups.com
11. [EMAIL PROTECTED] .com
12. usahawan_melayu@ yahoogroups. com
13. [EMAIL PROTECTED] com
14. [EMAIL PROTECTED] .com
15. idealis_mahasiswa@ yahoogroups. com
16. induksiaudit2003@ yahoogroups. com
17. forum-bisnis- [EMAIL PROTECTED] ps.com,
18. [EMAIL PROTECTED] ps.com,
19. malaysia_friends@ yahoogroups. com,
20. kelabbisnesonline@ yahoogroups. com,
21. sehatbersama@ yahoogroups. com,
22. on_line_associates_ [EMAIL PROTECTED] s.com,
23. extramoney_fromhome @yahoogroups. com,
24. Ads4YourHomeBiz@ yahoogroups. com,
25. Wilber_Malaysia@ yahoogroups. com,
26. [EMAIL PROTECTED] .com,
27. pas-network@ yahoogroups. com,
28. perniagaan_melayu@ yahoogroups. com,
29. ruang_iklan_ [EMAIL PROTECTED] ups.com,
30. qualityproducts@ yahoogroups. com,
31. [EMAIL PROTECTED] ups.com,
32. Masyarakat_Melayu@ yahoogroups. com,
33. keadilan_eberita@ yahoogroups. com,
34. itjobs_malaysia@ yahoogroups. com,
35. supremeringgit@ yahoogroups. com,
36. [EMAIL PROTECTED] ps.com,
37. Usahawan_Melayu@ yahoogroups. com,
38. melayuhebat@ yahoogroups. com,
39. [EMAIL PROTECTED] com,
40. [EMAIL PROTECTED] ps.com,
41. [EMAIL PROTECTED] ups.com
42. cari_duit_group@ yahoogroups. com,
43. melayucyber@ yahoogroups. com,
44. melayu_bestari@ yahoogroups. com,
45. perniagaan_melayu@ yahoogroups. com,
46. Masyarakat_Melayu@ yahoogroups. com,
47. usahawan_cyberia@ yahoogroups. com,
48. malaysia_friends@ yahoogroups. com,
49. [EMAIL PROTECTED] com,
50. [EMAIL PROTECTED] s.com,
51. duit_sampingan@ yahoogroups. com,
52. [EMAIL PROTECTED] s.com,
53. [EMAIL PROTECTED] ps.com,
54. Janapendapatan@ yahoogroups. com,
55. [EMAIL PROTECTED] s.com,
56. [EMAIL PROTECTED] ps.com,
57. jutawan2002@ yahoogroups. com,
58. malaysia_duit_ [EMAIL PROTECTED] com,
59. maricariduit@ yahoogroups. com,
60. masyarakat_melayu@ yahoogroups. com,
61. melayucyberer@ yahoogroups. com,
62. [EMAIL PROTECTED] ups.com,
63. [EMAIL PROTECTED] ps.com,
64. ringgitmatrix@ yahoogroups. com,
65. side_income@ yahoogroups. com,
66. [EMAIL PROTECTED] .com,
67. [EMAIL PROTECTED] ups.com,
68. wang_dari_komputer@ yahoogroups. com,
69. iklan-groups@ yahoogroups. com,
70. [EMAIL PROTECTED] ps.com,
71. iklan-mudah@ yahoogroups. com,
73. iklan-niaga@ yahoogroups. com,
74. iklan-utama@ yahoogroups. com,
75. iklan_percuma_ [EMAIL PROTECTED] ps.com,
76. [EMAIL PROTECTED] ups.com,
77. [EMAIL PROTECTED] ps.com,
78. islamcarahidupku@ yahoogroups. com,
79. keusahawanan@ yahoogroups. com,
80. dewanperniagaanbumi putrammu@ yahoogroups. com,
81. duit_online@ yahoogroups. com,
82. duit_semata@ yahoogroups. com,
83. e-perniagaan@ egroups.com,
84. e-perniagaan@ yahoogroups. com

Tahniah... ITU SAHAJA! Apa yang perlu anda lakukan Sekarang ialah ulangi
langkah2 di atas. Setiap message yang dihantar akan mengambil masa kira2 30
saat untuk muncul di skrin anda.Ingat? lebih banyak anda iklankan (message
board dsb) lebih banyak duit yang akan anda dapat!! Mudah kan? Selepas ini anda
akan mula menerima wang
tersebut sebelum anda sempat mengiranya! Terima Kasih.

SELAMAT MENCUBA & GUNAKANLAH DUIT TERSEBUT KE JALAN KEBAJIKAN... ..!!

Mungkin ada diantara anda yang tak tahu nak menyertai atau menfaatkan
Maybank2u, saya harap anda baca cara dan risalah ini. Anda dinasihatkan PRINT
OUT RISALAH INI BAGI MEMUDAHKAN ANDA MEMBACA DAN MEMAHAMINYA.

Untuk menyertai Maybank2u, ikut langkahan berikut :-

> bagi yang belum ada akuan sila buka akaun Maybank.
> untuk daftar anda masukkan Kad Maybank anda ke mesin ATM, masukkan no. pin
> dan lihat menu di screen.
> pilih menu Maybank2u untuk daftar (ikut arahan) dan anda akan menerima resit
> yang tercatit laman web, simpan untuk anda gunakan semasa mendaftar di
> internet.
> masukkan sekali lagi Kad Maybank ke mesin ATM dan pilih menu daftar no.
> mobile, (ikut arahan) masukan no. handphone anda. Selesai !!!

> di internet anda layari laman web yang diberi dan gunakan no. kad Maybank
> [...]

USAHA UNTUK MENAMBAH KEWANGAN KITA. DENGAN CITA2 UNTUK HIDUP SENANG DAN
BERDUIT!!!!

DENGAN BERMODALKAN RM10, USAHA DAN USAHA, ANDA BOLEH MENJADI JUTAWAN SENYAP
JIKA KITA SAMA-SAMA JUJUR