“Hai  orang-orang yang beriman, diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana di
wajibkan atas orang-orang sebelum kamu, agar kamu bertaqwa”---------Al-Baqarah
: 183

“Apabila tiba bulan Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup pintu-pintu
neraka serta syaitan-syaitan dibelenggu”
 hadis riwayat Bukhari dan Muslim,

Daripada Abu Hurairah r.a daripada Rasulullah S.A.W Baginda bersabda maksudnya:
 "Segala amal kebajikan anak Adam itu dilipat-gandakan pahalanya kepada 10
hinggalah ke 700 kali ganda kecuali puasa, sesungguhnya puasa itu adalah
untukKU dan Aku (Allah) memberikan balasan pahala kepadanya, kerana dia ( orang
yang berpuasa ) telah meninggalkan syahwat dan makan minumnya kerana Aku."
Hadis Qudsi Riwayat Muslim

Al-Quran Surah Al-Qadr Ayat 1-3 yang bermaksud:

“Sesungguhnya kami telah menurunkannya (Al-Quran) pada malam Lailatul Qadar.
Dan tahukah kamu apakah Lailatul Qadar itu? Malam Lailatul Qadar itu adalah
lebih baik dari seribu bulan”

Inspirasikan Hidup Anda Dengan Mutiara Kata,
Dapatkan Koleksi Mutiara Kata Terus Ke Telefon Bimbit Anda Setiap Hari,
Eksklusif di EvolusiSMS.com

http://www.bukusiber.com
http://www.giantproduct.com
Yahoo! Groups Links