----- Mesej Dikirim Lanjut ----
Daripada: fuuuu yohhh <[EMAIL PROTECTED]>
Kepada: [EMAIL PROTECTED]; [EMAIL PROTECTED]; [EMAIL PROTECTED]; [EMAIL 
PROTECTED]; [EMAIL PROTECTED]; [EMAIL PROTECTED]; [EMAIL PROTECTED]; [EMAIL 
PROTECTED]; [EMAIL PROTECTED]; [EMAIL PROTECTED]; [EMAIL PROTECTED]; [EMAIL 
PROTECTED]; AAA <[EMAIL PROTECTED]>; che pau <[EMAIL PROTECTED]>; che pau 
<[EMAIL PROTECTED]>; LIZA_MASRI <[EMAIL PROTECTED]>; M JEF <[EMAIL PROTECTED]>; 
tata_oug <[EMAIL PROTECTED]>; wawa <[EMAIL PROTECTED]>; za <[EMAIL PROTECTED]>; 
ZAKIR <[EMAIL PROTECTED]>; [EMAIL PROTECTED]
Dihantar: Rabu, 19 September, 2007 4:51:47
Subjek: Fwd: [kl_boleh] Fwd: 7001 [e-kampung] Islam dihina di Malaysia



---------- Forwarded message ----------
From: Rizal Jalil <[EMAIL PROTECTED]>
Date: Sep 19, 2007 4:34 PM 
Subject: [kl_boleh] Fwd: 7001 [e-kampung] Islam dihina di Malaysia
To: [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED] , [EMAIL PROTECTED], [EMAIL 
PROTECTED], [EMAIL PROTECTED] , [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL 
PROTECTED] , [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED] , [EMAIL 
PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL 
PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL 
PROTECTED] , [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL 
PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL 
PROTECTED]


jangan jadi mcm indonesia sudah... tak berenti terima bencana alam... tu pun 
diaorg x sedar lagi.... 
---------- Forwarded message ----------
From: asfareena < [EMAIL PROTECTED]>
Date: Sep 19, 2007 10:48 AM
Subject: 7001 [e-kampung] Islam dihina di Malaysia
To: Undisclosed-Recipient


dunno the truth
 
 
Subject: Islam dihina di Malaysia
 
 
 
 
 
Subject: FW: Islam dihina di Malaysia ...
 
 
 
Baca sama2..
  
Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila
berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.
Bukan takut nak beranak, tapi takut
ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!
 
 
Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu  ini dengan
membuat
kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang  terhadap
pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan
signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt
kerana  dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal [3]. Datuk Harussani juga
minta kepada  semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar
kuliah-kuliah dan semua  khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni
dalam kuliah-kuliah dan di atas  mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan
IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.
 
 
 
Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...Depa send  memorandum kepada PM
minta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan  dalam
perlembagaan Malaysia .
Antaranya:
1) Setiap anak yang  baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan
mana-mana agama  sehinggalah anak itu berusia 18 tahun - Tu dia
tuan-tuan.
Ini apa cerita ni?  Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh
dididikkan dengan cara Islam. Kita  tak boleh bubuh nama Islam kat
anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk  bincang di mahkamah,
tanya kat anak kita, "Hang nak ikut ugama apa?"...Kalau dia  kata nak
jadi
hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab  dah
digazetkan dalam Perlembagaan Negara.
2) Di dalam dokumen pengenalan  mykad dan passport dihapuskan kolum
identiti
agama - maknanya, perkataan  "Islam" yang ada kat mykad kita itu, depa
minta di"tiada"kan .
3) Mana-mana  orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia
tidak perlu masuk  Islam.
4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,
mestilah
dia tukar agama kepada bukan Islam.
5) Sebagaimana kerajaan  Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,
begitu juga kerajaan  Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah
ibadat orang bukan  Islam.
6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup  aurat
hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.
7)  Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -
mahkamah  syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni
bukannya perfect,  tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama
kita. Kalau mahkamah  syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka,
masalah
nikah kahwin, cerai talak  apa semua tu macamana?...Kalau takdak mahkamah
syariah, maknanya, perkahwinan  tidak akan berjalan di atas akad nikah,
sebaliknya, perkahwinan akan dibuat  secara berdaftar.
8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua  hartanya
dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.
9) Mana-mana  pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak
penjagaan anak tidak  boleh diberikan kepada mereka.
10) Sebagaimana program-program di radio dan  tv yang menerangkan tentang
ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing,  begitu juga
ajaran-ajaran
lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.
11)  Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible
dalam
bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.
12) Apa istimewanya  Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di
Malaysia?
...lagi 3 ana tak  ingat, antum boleh refer dalam majalah Millenium
Muslim.
 
 
Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita  sendiri, so mana
sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani  tegur PM
dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya
dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata
kat
Mufti  Perak, "Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded
langsung!"...Datuk Harussani balas dalam majalah "Millenium Muslim",
katanya,  "Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau
lebih,
maka inilah hadiahnya!"...Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia .
Yang
lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, macam ada benda dalam mulut
sampai  tak boleh nak buka!
-------------------------------------------------------------------------
-
[3]  Kata al-Imam Ibn Kathir didalam tafsirnya: "Sepertimana yang Tartar
berhukum  dengan berteraskan sistem pemerintahan yang diambil daripada
raja
mereka Genghiz  Khan yang telah mencipta untuk mereka undang-undang Yasak
yang merupakan sebuah  buku menghimpunkan hukum-hakam yang diambil
daripada
syariat yang berbagai,  iaitu Yahudi, Nasrani, Islam dan lain-lain.
 
Dalamnya juga banyak hukum-hakam yang diambil daripada  fikiran dan hawa
nafsunya semata, lalu dijadikan undang-undang yang diikuti oleh  anak
cucunya. Mereka mendahulukannya melebihi kitab Allah dan Sunnah
Rasulullah,
sesiapa yang berbuat demkian maka dia adalah kafir dan wajib diperangi
sehingga  dia kembali kepada hukum Allah dan Rasulnya dan tidak berhukum
selain  daripadanya dalam perkara kecil ataupun besar (rujukan tafsir
al-Quran al-'Azim  oleh al-Imam Ibn Kathir jld. 2, m.s. 70.  Cetakan
Beirut)
 
Allahu ta`ala `alam.
16 Februari  2006
 
**SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE  "DIWAJIBKAN" POST KEPADA SAUDARA MUSLIM
LAINNYA..
  KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD...  SUPAYA SAUDARA MUSLIM KITA DAPAT
TAHU
TENTANG UNSUR-UNSUR MENGHANCURKAN  ISLAM...
 
 

 


Internal Virus Database is out-of-date.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.5.485 / Virus Database: 269.13.14/999 - Release Date: 10/09/2007 
17:43



Internal Virus Database is out-of-date.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.5.485 / Virus Database: 269.13.14/999 - Release Date: 10/09/2007 
17:43


http://www.rizal.bizonline2u.com

Regards
Rizal Jalil
60176666256 
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
You received this message because you are subscribed to the Google Groups 
"kl_boleh" group. 
To post to this group, send email to [EMAIL PROTECTED] 
To unsubscribe from this group, send email to [EMAIL PROTECTED] 
For more options, visit this group at 
http://groups.google.com/group/kl_boleh?hl=en 
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada [EMAIL PROTECTED] 
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---


      
________________________________________________________ 
Bosan dengan spam? Mel Yahoo! memiliki perlindungan spam yang terbaik 
http://my.mail.yahoo.com/
  ----------

---------- Forwarded message ----------
From: Rizal Jalil <[EMAIL PROTECTED]>
Date: Sep 19, 2007 4:34 PM
Subject: [kl_boleh] Fwd: 7001 [e-kampung] Islam dihina di Malaysia
To: [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED],
[EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]


jangan jadi mcm indonesia sudah... tak berenti terima bencana alam... tu pun
diaorg x sedar lagi....
---------- Forwarded message ----------
From: asfareena <[EMAIL PROTECTED]>
Date: Sep 19, 2007 10:48 AM
Subject: 7001 [e-kampung] Islam dihina di Malaysia
To: Undisclosed-Recipient

 dunno the truth


*Subject:* Islam dihina di Malaysia











Subject: FW: Islam dihina di Malaysia ...







Baca sama2..



Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila

berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni??

Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.

Bukan takut nak beranak, tapi takut

ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!





Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu  ini dengan

membuat

kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang  terhadap

pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan

signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt

kerana  dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal [3]. Datuk Harussani juga

minta kepada  semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar

kuliah-kuliah dan semua  khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni

dalam kuliah-kuliah dan di atas  mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan

IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.







Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...Depa send  memorandum kepada PM

minta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan  dalam

perlembagaan Malaysia .

Antaranya:

1) Setiap anak yang  baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan

mana-mana agama  sehinggalah anak itu berusia 18 tahun - Tu dia

tuan-tuan.

Ini apa cerita ni?  Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh

dididikkan dengan cara Islam. Kita  tak boleh bubuh nama Islam kat

anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk  bincang di mahkamah,

tanya kat anak kita, "Hang nak ikut ugama apa?"...Kalau dia  kata nak

jadi

hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab  dah

digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan  mykad dan passport dihapuskan kolum

identiti

agama - maknanya, perkataan  "Islam" yang ada kat mykad kita itu, depa

minta di"tiada"kan .

3) Mana-mana  orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia

tidak perlu masuk  Islam.

4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,

mestilah

dia tukar agama kepada bukan Islam.

5) Sebagaimana kerajaan  Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,

begitu juga kerajaan  Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah

ibadat orang bukan  Islam.

6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup  aurat

hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7)  Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -

mahkamah  syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni

bukannya perfect,  tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama

kita. Kalau mahkamah  syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka,

masalah

nikah kahwin, cerai talak  apa semua tu macamana?...Kalau takdak mahkamah

syariah, maknanya, perkahwinan  tidak akan berjalan di atas akad nikah,

sebaliknya, perkahwinan akan dibuat  secara berdaftar.

8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua  hartanya

dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

9) Mana-mana  pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak

penjagaan anak tidak  boleh diberikan kepada mereka.

10) Sebagaimana program-program di radio dan  tv yang menerangkan tentang

ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing,  begitu juga

ajaran-ajaran

lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

11)  Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible

dalam

bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

12) Apa istimewanya  Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di

Malaysia?

...lagi 3 ana tak  ingat, antum boleh refer dalam majalah Millenium

Muslim.





Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita  sendiri, so mana

sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani  tegur PM

dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya

dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata

kat

Mufti  Perak, "Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded

langsung!"...Datuk Harussani balas dalam majalah "Millenium Muslim",

katanya,  "Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau

lebih,

maka inilah hadiahnya!"...Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia .

Yang

lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, macam ada benda dalam mulut

sampai  tak boleh nak buka!

-------------------------------------------------------------------------

-

[3]  Kata al-Imam Ibn Kathir didalam tafsirnya: "Sepertimana yang Tartar

berhukum  dengan berteraskan sistem pemerintahan yang diambil daripada

raja

mereka Genghiz  Khan yang telah mencipta untuk mereka undang-undang Yasak

yang merupakan sebuah  buku menghimpunkan hukum-hakam yang diambil

daripada

syariat yang berbagai,  iaitu Yahudi, Nasrani, Islam dan lain-lain.



Dalamnya juga banyak hukum-hakam yang diambil daripada  fikiran dan hawa

nafsunya semata, lalu dijadikan undang-undang yang diikuti oleh  anak

cucunya. Mereka mendahulukannya melebihi kitab Allah dan Sunnah

Rasulullah,

sesiapa yang berbuat demkian maka dia adalah kafir dan wajib diperangi

sehingga  dia kembali kepada hukum Allah dan Rasulnya dan tidak berhukum

selain  daripadanya dalam perkara kecil ataupun besar (rujukan tafsir

al-Quran al-'Azim  oleh al-Imam Ibn Kathir jld. 2, m.s. 70.  Cetakan

Beirut)



Allahu ta`ala `alam.

16 Februari  2006



**SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE  "DIWAJIBKAN" POST KEPADA SAUDARA MUSLIM

LAINNYA..

  KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD...  SUPAYA SAUDARA MUSLIM KITA DAPAT

TAHU

TENTANG UNSUR-UNSUR MENGHANCURKAN  ISLAM...







Internal Virus Database is out-of-date.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.5.485 / Virus Database: 269.13.14/999 - Release Date: 10/09/2007
17:43

Internal Virus Database is out-of-date.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.5.485 / Virus Database: 269.13.14/999 - Release Date: 10/09/2007
17:43

http://www.rizal.bizonline2u.com

Regards
Rizal Jalil
60176666256
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
You received this message because you are subscribed to the Google Groups
"kl_boleh" group.
To post to this group, send email to [EMAIL PROTECTED]
To unsubscribe from this group, send email to
[EMAIL PROTECTED]
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kl_boleh?hl=en
Sebarang email pertanyaan, hantar kepada [EMAIL PROTECTED]
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---


[Non-text portions of this message have been removed]

Kirim email ke