Merhaba Eren;

Öncelikle bu mail sana cevap, ama çoðu fikrim genel - o yüzden kiþisel alma.

> Bu feedbacklerin amacýnýn contrib deposuna eklenen paketlerin istatistiðini
> tutmak ve kullanýcýlarý bilgilendirmek olduðunu zannediyordum ancak dün
> irc'de Ýsmail ile konuþtuðuma göre depo sorumlusu olmamdaki tek amaç
> sizleri bilgilendirmek imiþ. Açýkcasý bunu duyduðumda þok oldum.

Ýsmail adýna konuþmayayým ama burada bir gariplik var, ya o anlatamadý ya sen
anlamadýn ama toplantýda bundan çok daha fazlasýnýn senin sorumluluðunda
olacaðý konuþuldu zaten.

> Bunu
> söylediðinize göre contrib-commits listesi takip edilmiyor, bunun küçük bir
> kanýtý olarak dün devel deposuna alýnýp sonra merge edilen bir kaç tane
> perl paketi verebilirim. O perl paketleri aylardýr contrib'de duruyordu,
> anlaþýlan yapýlýrken contrib'e bakma tenezzülünde bile bulunulmamýþ.

Öncelikle "Tenezzül" lafýnýn biraz amacýný aþtýðýný düþünüyorum.
Özetlemek gerekirse, Contrib deposuna bir sorumlu gerekmesinin sebebi hem
zaman hem iþgücü anlamýnda contrib deposuna bu seviyede ilgi gösterecek
kaynaðýmýz olmamasý.. Herkesin - hem çekirdek ekip üyelerinin hem gönüllü
geliþtiricilerin - daha ilgili olduklarý alanlar olduðu gibi hakkýnda hiç
fikirleri olmayan alanlar var. Depo sorumlusu tanýmý gereði depoyu iyi
tanýyacak, diðer geliþtiricileri bilgilendirecek.

Üstüne üstlük, contrib deposuna özel bir durum da deðil ayný paketlerin bir
kaç kez yapýlmasý - tam zamanlý geliþtiriciler bile kaç kez depoda olan
paketi tekrar tekrar yaptý sayýsýný unuttum. Böyle daðýtýk bir geliþtirme
sürecinde normal bu tip olaylar, kiþisel almaya gerek yok..

> Öyleyse contrib'in onemi nedir? Hatta þöyle söyleyeyim, önemi var mýdýr?

Contrib'in önemini sormak için gerçekten biraz geç deðil mi?
Tek kelime  : Önemi büyük.

> Toplantýnýn da iyi geçtiðini söyleyemem, düzgün konusulan bir konu olmadý.

Bu büyüklükteki bir geliþtirici toplantýsýna ilk kez katýldýðým için ne ile
karþýlaþtýrarak bu sonuca vardýðýný bilmiyorum, ama bence kaçýrdýðýn nokta
þu : Hepimiz bu þekilde bir geliþtirme sürecini öðrenme evresindeyiz :
sonuçta senin ilk toplantýn olduðu gibi bizim de ilk toplantýmýzdý.
Toplantýya yön verme sorumluluðu hepimizdeydi, statik bir gündemle toplantýyý
zapt-u rapta almak tercih etmediðimiz bir yöntemdi.

Ama bu toplantýdan "düzgün konuþulan bir konu olmadý" sonucunu çýkarmana kendi
adýma çok üzüldüm, eðer bu düþüncedeysen neden konuþmak istediðin konularý
daha çok gündeme getirmedin, gündeme getirdin de insanlar konuþmadý mý diye
merak ettim.

> Konusmaya çalýþýlýrken birileri oyun oynadý, kulaklýðýný takýp müzik
> dinledi, diðeri odadan çýkýp sigara içti vs.

Dediðim gibi toplantýnýn gündemi statik deðildi ve maalesef gönüllü
geliþtiriciler de gündemi yönlendirme konusunda nispeten pasif kaldýlar. Ben
insanlarýn özelde paketleriyle, genelde geliþtirme süreciyle ilgili
sorunlarýný daha çok dile getireceklerini umuyordum :  öyle olmadý, toplantý
da daha serbest bir hale dönüþtü. En az üç kere "eee koca contribin tek derdi
gnome mu yani" diye konuþuldu en basitinden, ama tartýþma baþka yere
gidemedi.

> Gelip elimizi sýkan, derdini
> anlatan, sohbet eden biri olmadý. Adýný bilmediðim, yüzünü görüp
> tanýþmadýðým bir sürü insan vardý orada..

Benimse bir sürü küçük grupta konuþup tanýþtýðým hatta geyik yaptýðým bir sürü
insan var : birþeyler konuþmak isteyen herkes konuþtu bence - ben son  derece
samimi göründüðümüzü düþünüyorum, kimsenin birþeyleri gündeme getirmekten
çekinmesine sebep olduðumuz düþünmüyorum.

> Bu tavýrlarýn neyi ifade ettiðini
> anlamýþ deðilim. Neyi anlatmak istediðinizi açýkca söylerseniz kimsenin
> darýlýp güceneceðini zannetmiyorum..

Tavýr konusunu anlatmaya çalýþtým yukarýda : Birþey anlatmaya çalýþmadýk,
anlatmak istediklerimizi açýk açýk söyledik zaten.

- Contrib deposunu devel deposu kadar yakýndan takip edecek zamanýmýz ve
iþgücümüz yok, bu konudaki sorumluðumuz daðýtmak istiyoruz : Depo sorumlusu
ve component sahipleri bu iþin ilk adýmý..
- Kendinizi contrib ile sýnýrlamayýn, her türlü bug elinizden öper - projeleri
anlamak için en iyi yer basit hatalarý çözmeye çalýþmaktýr.
- Contrib deposunun derlenmeye baþlanmasý için bizim teknik sorunlarýmýz var,
ama deponun da belli bir seviyeye gelmesi lazým.

> Durum contrib'in ve bir þeyler yapmak
> isteyenlerin önemsiz olduðunu gösteriyor.

Böyle birþey yok..

> Sevgili Çaðlar'ýn þakayla karýþýk
> da olsa contrib'i silme fikri hiç de mantýksýz gelmemeye baþladý. Durum
> böyle olunca diðer katkýcýlarýmýzýn yapacaklarýna devam edeceklerini
> zannetmiyorum..

Belki ukalaca bulacaksýn ama, bu tip projeleri izlemeye baþladýðým günden beri
öðrendiðim belki de en basit kuralý yineleyeceðim :
Bir özgür yazýlým projesinde hiç kimseye sýrf geldiði için "ne iyi yaptýn da
geldin", gittiði için de "ne olur gitme" denmez.
Bu dilekleri insanýn yaptýðý iþ ile kazanmasý gerekir, o da bu tip projeler de
maalesef uzun zaman boyunca tutarlý çalýþmalarla elde edilebiliyor - ne kadar
yetenekli olursa olsun, ilk alýnganlýkta, geliþtiriciler arasý ilk fikir
ayrýlýðýnda projeyi býrakmayý düþünen geliþtiriciler pek iyi hatýrlanmazlar.

Bu toplantýdan aklýnýzda kalan fikirlerden biri "bizim rahatça
konuþabileceðiniz, burnu havada tipler olmadýðýmýz" deðilse ben gerçekten
üzüldüm, yukarýda anlatmaya çalýþtýðým gibi olabildiðince samimi olduðumuzu,
gizli bir ajandamýz olmadýðýný fark ettirdiðimizi düþünüyordum.

ekin.

Cevap