Monday 19 February 2007 tarihinde, S.Çaðlar Onur þunlarý yazmýþtý:
> Selamlar;
>
> [1]'de göreceðiniz gibi kpowersave'in desktop sistemlerde öntanýmlý
> açýlmamasý ile ilgili bir hatamýz mevcut, / eski yama kpowersave refactor'ü
> sebebi ile artýk uygulanmýyor /, upstream böyle bir hamlenin son derece
> gereksiz olduðunu, adýnýn kpowersave olmasýnýn güç tasarufu yapan bir
> uygulama olarak deðil, hal'ýn ilgili bacaðýný manage eden bir uygulama
> olarak görülmesini öneriyor

Bu programcý açýsýndan doðru bakýþ açýsý ama kullanýcý açýsýndan pek öyle
deðil gibi, ne bilsin hal'ý, powersave bacaðýný :-) Bi de ikonu sakat
meretin, desktop makinede fiþ/priz simgesi gören soluðu bugzilla da
alýyor :-)

> ve desktoplar suspend/hibernate etmiyor mu
> diyor?

Evet, üstüne ekran dpms/powersave özelliklerini de ayarlýyor ama taþýnabilir
makinelerin aksine bu ayarlar system trayde durup her dakika göze sokulacak
önemde deðil diye düþünüyorum desktop sistemlerde.

Ekran güc koruma/vs ayarlarýnýn yeri tasma, hibernate/suspend iþi de zaten
logout/shutdown menusunun iþi bence.. Yok "ben desktop makinede de þemadan
þemaya koþarým" diyenler de bi kere çalýþtýrsýnlar, yerleþsin tray'e.

> Ayný þekilde bu istek bana da manasýz geliyor, laptoplarda çok daha iþe
> yaradýðý aþikar fakat desktop makinamda da kullanýyorum ben örneðin.
>
> Her neyse gelelim sonuca :), halen böyle birþeyin gerekli olduðunu düþünen
> var mý? Bunu eski yama gibi kpowersave desktop görürse açýlmasýn þeklinde
> yapmak yerine kaptan'a soru olarak eklemeyi düþünüyorum, itirazý olan var
> mý?

Kaptan ÖSS oluyor :-) Bir de kullanýcýnýn ilk anda bu konuyla ilgili fikri
olacakmýþ gibi gelmiyor bana...

> Ya da benden baþka býrak elleme isteyen zaten kapatýr diyen mevcut mu?

Kapatalým, isteyen açsýn.. Ya da þöyle söyliyim, kapatmak iþi çok büyük takla
gerektirmiyorsa desktop makinlerde kapalý gelmesini tercih ederim.

ekin.

Cevap