İşbaran Akçayır wrote On 04-01-2011 15:06:
2011/1/4 Fatih Arslan <fars...@pardus.org.tr <mailto:fars...@pardus.org.tr>>

    Acaba bir "unsupported" tarzında bir depo açsak mı ? Sadece bu
    uygulama değil,
    bunun gibi onlarca paket vardır muhtemelen. Hem böylelikle ana
    depo sağlıklı bir

Kısaca contrib demiyor muyduk buna ? :)

Tam buna demiyorduk ama bu ihtiyacı karşılayacak şey contrib'in asıl olması gereken şey sanırım.

Katkıcı deposu mantığı 1.0 dönemlerinde paketlerde olan standartları karşılayamayan, karşılayamayacak olan ama kullanıcıların tercih edebileceği paketler için düşünülmüştü.

O sırada her depo bileşeni/paketi Türkçe sorunları çözülmüş, görsel uyumluluğu olan, çakışma yaratmayan gibi kriterlerle ana depoya kabul ediliyordu. Zaman içinde hâl ve gidiş nedeniyle depoda birbiriyle uyumlu olabilme, çalışabilme neredeyse tek zorunluluk oldu... Maaşlı geliştirici, gönüllü geliştirici ayrımı bir dönem sanki konuşuldu ama hiç olmadı diye hatırlıyorum falan filan...

Neticede hâlâ bence ihtiyaç, belirli bir kalite ve kriterde olmayan paketleri de sunmamız, ama onları diğerleri kadar sahiplenmeyebileceğimizi açık açık göstermemiz denebilir. Onun adı da contrib değil unsupported gibi olabilir belki...

Fakat depoların birleştirilmesinin tek nedeni, aralarında fark kalmaması değil, farkların, iki depo bakımı yapmaya değmemesi olduğunu sanıyorum, yanılıyorsam düzeltin. Dolayısıyla iki depo bakımı yapma kararı almak bu sürecin ilk adımı olmalı sanki...

--
Koray Löker
<--/ Özgürlük İçin... http://www.pardus.org.tr /-->