On 27 Ekim 2011 Perşembe 09:36:20 Fatih Arslan wrote:
> Merhaba,

Selam,

> [...]
> testing deposuna alınacak olan paketler için "merge request" yapılacak.
> Böylelikle gerçekten sadece olması gereken paketler testing, oradan da
> stable deposuna alınmış olacak.
>
> Bu özellikle Kurumsal serisi için önemli bir etken. Depoya girecek
> paketlerin önceden kontrol edilmesi gerekli. İşte burada "Merge takımı"
> devreye girer. "Merge takımı" benim şu an söylediğim bir isim, bu isim
> değişebilir, ama bu takımın nelere dikkat etmesi gerektiği hakkında bir
> takım başlıklar yazdım. Bu maddeler sırayla şu şekilde:

Merge takımı gibi bir kavrama sıcak bakmıyorum. Merge için hata kaydı açmak,
birilerinin o değişikliği inceleyip kayda onay vermesi ve sonra değişikliğin
depoya girmesi ekstra iş yükü ve zaman demek ki bu ikisi bizim şimdiye kadar
çok da sahip olmadığımız şeyler.

Benim önerim merge işini değişikliği yapan kişinin bir ekibe veya mekanizmaya
*başvurmadan* testing deposuna alması ve sürecin devam etmesi. Yapılan
değişiklikleri sırasıyla takım liderleri, üyeleri ve geri kalan
geliştiriciler, yine aynı sırayla olacak şekilde dikkatle inceleyip bir sorun
olduğunda geliştirici listesinde uyarması. Ki bu en az 3 kişinin yapılan
değişikliği incelemesi demek. Yan etki olarak, hala bazılarımızın yapmadığı
commit listelerini düzenli takip etmek anlamına geliyor. Win-win.

[...]

İyi geceler

--
H. İbrahim Güngör