2011/11/1 Fatih Arslan <fars...@pardus.org.tr>:
> Topluluk dediğin nedir merak ediyorum ? Kod yazmamış, "Ben pardus'a destek
> vermek istiyorum" diyen kişileri mi kastediyorsun ? Onlara neden hizmet
> edecekmiş gibi hissetmek zorundayım ben. Ben işimi adam gibi mail-listesi,
> git araçları ile değil de, böyle web arayüzlerinden sırf "diğer işi
> bilmeyen insanlar" daha iyi anlasın diye neden yapıyorum ?

Meseleyi "iş bilmeyen insanlar", "bu tarz şeyler olmadan öğrenemeyen"
biçiminde değil de, zevke / tercihe göre vermek daha mantıklı.
Github'da Gitorious'da işi çok iyi bilen adamlara haksızlık oluyor =)

Kullanmış olduğun bir uygulamanın kodları hem sourceforge, hem de
github'da -resmi olarak- tutuluyor olsun, hangisinden koda bakmayı,
review yapmayı ve değişiklikleri yapıp upstream'a yaptığın
değişiklikleri bildirmek istersin? Bu soruya vereceğin cevaba göre
tercihin de değişir. Django'yu Trac'ten takip etmek yerine birçok
geliştiricinin Github'dan takip ettiğini, pull request yaptığını
görüyorum[1]; ama Pardus teknolojileri için buna gerek duyulur mu
duyulmaz mı bilmiyorum.

github:fi, gitorious gibi teknolojilerin esas güzelliği, geliştirirken
araya sosyallik katmakta. branş grafiği, istatistikler, entegre wiki
ve issues, arayüzden forklama, pull & merge isteği yapma ve bu
istekleri gözden geçirme, yorumda bulunma gibi şeyler önemsizse,
gitweb, cgit gibi araçlar kullanmak tabi ki daha mantıklı.

[1]: https://github.com/django/django/pulls

--
gkmngrgn ~ http://gokmengorgen.net