On Tue, Nov 01, 2011 at 03:08:33PM +0200, Gökhan Özbulak wrote:
>Tabi okudum Fatih, orada KDE kendi açısından kritik yapmış, bizim oradaki
>eleştirileri olduğu gibi hazmetmek yerine kendi ihtiyaçlarımıza göre bir
>tartmamız lazım.

KDE için değil de, "açık kaynak kodlu proje" olarak düşünürsek daha mantıklı
olur. KDE için de baksam yine kendimi göreceğim. Bir değişiklik yok yani.

>Mesela bizim dizin erişimlerini kısıtlamaya gerçekten ihtiyacımız var mı? Ya da
>hook olmaması çözülmeyecek bir sorun mu (bkz. git- hook)? Böyle bir sürü madde
>var diye, hemen kötüdür at çöpe şeklindeki kanıksamalar doğru değil.

Dizin erişimleri örneğin yeni geliştiriciler için önemli. Bazı yerlere
yazamamaları gerekiyor. Keza hook olmaması gibi bir şey zaten olamaz, çünkü
bugzilla ile tonlarca yerde kullanıyoruz.

Ayrıca o belge'de Gitorious geliştiricilerin doğru düzgün geliştirmediği, düzgün
cevap veremedikleri, kocaman monotolik bir yapı içinde olduğu, kendi iç
araçlarını kullandığı için çoğu git özelliklerden faydalanamayacağımız gibi bir
sürü eksiklik daha var. Söylediğim gibi buraya o listeyi yazmak istemiyorum,
ama israr ederseniz kullanmamız için onlarca sebep sayabilirim.

>Yazdım zaten, geliştirim yine çoğunlukla komut satırından gidecek, biz gidip
>te klonlamayı tıklayarak yapmayacağız. Burada önemli olan bunu
>yapamayan/yapmak istemeyenlere Gitorious'un sağladığı kolaylık.

İşte seninle burada anlaşamıyoruz. "Yapamayanlar" ya da "yapmak istemeyenler"
için neden bu kadar uğraşıyoruz ? 500 tane geliştiricimiz var da, her iş çok
mükememel gidiyor artık sıra onlara mı geldi ?

>Bu arada web arayüzü zaten kolaylık sunmak için var, gitweb'de kullansak bu
>amaç değişmeyecek. Bırakalım komut satırından yapamayan ya da daha kolayına
>gelen bir hesap açsın öyle klonlasın istediği projeyi. Yapmak istemeyen zaten
>yapmaz, Gitorious bunu engellemiyor.

Gitorious engellemiyor, ama daha "kötü" ve "işlevsiz" olmayı teşvik ediyor. Anı
kurtartmak için kullanack çok insan var.

>Geliştirici tarafında Gitorious kullanmanın getireceği bir zarar yok ki
>topluluğu açık kaynağa ısındıracak araçları kullanmak geliştiriciler için sorun
>olsun.

Yukarıda söylediğim gibi bir sürü zararı var. Bir kere yapı baştan bozuk. Bozuk
temeller üzerinde iş yapmak da ilerisi için de kafa ağrısından başka bir şey
değil. Mükemmel bir şey olsaydı, başta Kde olmak üzere diğer tüm dağıtımlar
kullanırdı. "Aklın yolu bir" ki kimse kullanmıyor bunu.

>Bırakalım yeni başlayanlar yaptığımız değişiklere yorumlar yazsın, isterlerse
>tıklayarak Çomar'ı kopyalasınlar. Biz yine işlerimizi cli'dan yapıyor olacağız,
>kimsenin davranışını değiştirmesine gerek yok.

Ben diyorum ki bunu yapacak adam, hele Çomar'la ilgilenecekse kendisi CLI'den
yapsın.

>Web arayüzünün neden bu araçları kullanmayı kısıtlayacağını anlayamadım?
>Gitorious, senin "git clone x.git" yapmanı engellemiyor.

Web arayüzü "content-switching" tanımı için bir numaralı örnek bence. Uyuşmuyor
çünkü şu ankı çalışma akışına. Ama benim buradaki derdim webarayüzü kötüdür
demek değil. Tekrarlıyorum, bu işi böyle işlerle anca günü kurtarırız. Hiç bir
faydası olmadığı gibi bir sürü kötü alışkanlık da kazandırmasına yol açacak.

Mars'a, aya bakmamıza gerek yok. Dibimizdeki en seçkin, en bilindik projelere
şöyle bir göz atsanız zaten çözümü göreceksiniz. Defalarca dile getirdim çünkü.

--
Fatih Arslan