27.01.2012 16:28, Emre Erenoglu yazmış:
> Merhaba,
>
> Pardus 2011'i surduren sunucu ve Ag altyapisi ile ilgili bilgi verebilir
> misiniz?  Ulasmaya calistigim bilgi, bugune kadar ulasilmis en ust
> kullanici sayisi varsayildiginda, gereken sunucu ve ilgili islemci ve
> disk kapasitesi  ile toplam gerekli ag genisligi ile ilgili bilgi.
> Istatistik olarak aylik transfer miktari da gerekli olabilir.
>
> Bu bilgi 2011'i tekrar ayaga kaldirip farm, svn, vs. kurmaya calisan
> gonullulere, ayirmalari veya bulmalari gereken butceyi anlamak icin yol
> gosterici olabilir.

2011 sürümü başlarken sürüm yöneticisi olduğum için farmlar için
kullandığımız makine hakkında bilgi verebilirim. Üzerinde 9 farklı farm
var (lxc guest). Her iki dağıtım (kurumsal ve bireysel) ve her iki
mimari için ayrı ayrı testing ve devel farmları mevcut. Bir tane de
Emre'nin arm çalışmaları için kullandığı bir farm var.

Sunucu "HP ProLiant DL380 G7". Üzerinde 24 çekirdekli "Intel(R) Xeon(R)
CPU X5650  @ 2.67GHz" var. Fiziksel bellek de 75GB civarında (redundant
modül kullanılıyor mu bilmiyorum). Toplam disk alanı ise 1.5TB olması lazım.

Bu sunucuda hazırlanan depolar ve günlük iso'lar kullanıcılara sunulmak
üzere belirli aralıklarla farklı sunuculara gönderiliyor.