A l'accepció de composició s'indica HIST DR, que vol dir "història del dret". I si mirem la definició de "composició", en aquest àmbit vol dir una altra cosa ben diferent a la que es busca.

Així, crec que en l'àmbit de les arts, etc. hauria de ser "compondre una composició" (com els músics, que componen).

*3 * HIST DR Aplicar una composició.

En/na Joaquim Perez ha escrit:
Em va comentar que en els menús d'El Gimp 2, on es parla sobre
"composar" cal parlar de "compondre".

Els casos que he vist són als menús "Filtres->Composa" i
"Funcions->Composa".
Hauria de ser "Compon". Pot ser que hi hagi algun lloc més per revisar.

Hola,

Gràcies per l'aportació.

Jo no ho tinc clar que tinguin significats diferents, sembla que els
dos mots estiguin relacionats, segons el grec.net:

COMPOSAR (http://ec.grec.net/lexicx.jsp?GECART=0032701): Aplicar una composició

COMPOSICIÓ (http://ec.grec.net/lexicx.jsp?GECART=0032704): Acció de
compondre o compondre's;

COMPONDRE (http://ec.grec.net/lexicx.jsp?GECART=0032662): Ordenar,
segons les lleis estètiques i els cànons de la proporcionalitat, tots
els elements que formen una obra pictòrica, de manera que mantinguin
un efecte d'equilibri, de bellesa i de gràcia

Acabem de parlar-ho i si de cas fem els canvis.

Gràcies de nou

Quim.