bayrak

  *Bülent ESİNOĞLU : Düşmanı doğru tanımlamak!*

Düşmanı doğru tanımlamak, yığınağı doğru yerde yapmak demektir. Soyut
bir emperyalizm karşıtlığı, emperyalizm ile mücadeleye katkı vermez.

İslamcı yayın organları şu sıralar gene önemli bir stratejik yanlışın
içinden dünyaya bakıyorlar.

*Propagandalarını öyle bir zemine oturtuyorlar ki, sanki emperyalizm
ulus devletler ile savaşmıyor da, İslam ile savaşıyor.*

Propagandayı bunun üzerine inşa ediyorlar. Hatta bunu zaman zanan daha
da daraltıyorlar ve mezhep temeline kadar indirgiyorlar.

Elbette bu tespit yapılınca, İslam’ın etrafında birleşelim ve
emperyalizme karşı İslam’ı savunalım anlamı çıkıyor. Zaten mücadeleyi de
böyle ifade ediyorlar.

Bu yanlış tespit, emperyalizmin ekonomik saldırıdan ziyade, sanki
Hıristiyanlık dışındaki dinlere saldıran bir savaş makinası algısı veriyor.

Bu düşmanı doğru tanımlamamak ve emperyalizmi sadece din karşıtı bir
organizasyon olarak görmek demektir ki, bizi doğru bir yere götürmez.

IŞİD’ın emperyalizm tanımı da bu şekilde olduğu için, Batı bu anlayışı
terörle özdeşleştirmekte gecikmedi.

Emperyalizmin küresel saldırısı, tüm dünyayı din ve kültür farkı
gözetmeksizin hedef alır. Kontrol altına almak ve kendi düzenini kurmak,
sömürüyü bu denetim üzerinden gerçekleştirmek, emperyalizmin asıl
uygulamasıdır.

*Çokuluslu şirketlerin ulus devlet ile olan savaşına emperyalizmin ulus
devletler ile savaşı denir.*Yoksa ortada soyut bir emperyalizm yoktur.
Emperyalizm, çokuluslu şirketlerin varlığı ile varlık kazanır.

Amerika’nın Almanya’da 80 bir askeri var. Ruslar Hristiyan. Çok uluslu
şirketlerin Rusya ile savaşı din savaşımıdır?

Amerika’nın Güney Kore’de, Japonya’da Körfez Ülkelerinde, Bulgaristan ve
Polonya’da askerleri var. Dünya genelinde, 700 askeri üssü var.

ABD ve AB emperyalizminin birincil hedefi; Çin ve Rusya’dır. Diğer
hedefmiş gibi görünenler yan unsurlardır.

Amerika veya çokuluslu şirketler, Çin ve Rusya ulus devletini yıkmadan
dünya hegemonyasını elde edemez.

Çok uluslu şirketlerin İslam ile bir savaşı olmaz. Onlar İslam’ın
elindeki kaynakları alma savaşını yaparlar.

Emperyalizm çokuluslu şirketlerin kendisidir. Çokuluslu şirketlerin çatı
örgütü Amerika’dır.

*Çokuluslu şirketlerin dini yoktur. Onların çıkarları vardır.*Çokuluslu
şirketlerin gerçek yapılarını bilmeden, soyut emperyalizm düşmanlığı
bizi yanlış yollara sev eder.

Emperyalizme karşı savaşı, İslam’ın savaşı gibi tespit etmek, bizim
diğer ulus devletler ile ittifakımızı engeller.

Kurtuluş Savaşından bir örnek verirsek; Mustafa Kemal /*"ben
emperyalizme karşı İslam’ın savaşını yapıyorum"*/**deseydi, Rusya ile
ittifak yapabilir miydi?

Çokuluslu şirketlerin, kendi aralarındaki rekabeti bir kenara bırakarak,
ulus devletlere saldırması, bir Haçlı saldırısı gibi görünse de,
çokuluslu şirketlerin din savaşından bir çıkarı olmaz.

Emperyalizm, din savaşı veya Haçlı Savaşı yapmaz. Dinleri ve etnik
ayırımcılığı kullanır.

Tüm İslam ülkelerinin başındaki diktatörlerle işbirliği yaparak, kendi
finans sistemini uygulamayı sürdürür.

Emperyalizme karşı direnme, çağımızda, millet ve milletin organize gücü
ulus-devlet ile olur. Çağımız din savaşları çağı değil, ulus-devletlerin
emperyalizm ile çatışma çağıdır.

*Savunma stratejisi din üzerinden değil, millet üzerinden yapılır.*

4.4.2016, bulentesino...@gmail.com

a45UyF587661-160404130547 Oraj Poyraz cimc...@neomailbox.net
2016/04/04  15:48 5  4  gercekegitimci...@googlegroups.com

Usagim bile olsa, hatalarimi duzelten efendim olur.

Goethe

Said-i Nursi:
Ben Risale-i Nur u, ovmekle, ondan overek soz etmekle aslinda Kuran i
ovmus oluyorum.
Cunku Risale-i Nur, Kuran in en guclu bir tefsiridir.
Hatta ondaki olanlar, Kuran daki olanlardan sizmis, suzulmus seylerdir.
Onun icin Risale-i Nur u hakli olarak ovuyorum
Iste Said-i Nursi ye gore, Said-i Nursi budur.
Boyle bir ulu kisi (!) dir.
Kendisini boyle tanitiyor Said-i Nursi.
Bir insanin, kendisinden boyle soz etmesi, kendisini boyle tanitmasi
icin akil ve ruh hastasi veya maksatli olmasi gerekir.
Acaba bu ihtimallerden hangisi dogrudur?
Yoksa ikisi de dogru mudur?

Derleyen: Osman Turkoguz
INANCLARA VE AKLA AYKIRI BIR YAKLASIM, NURCULUK.

EINSTEIN ve TANRI
Bir kisisel Tanri anlayisi bana oldukca yabancidir ve hatta safca gorunuyor.
Ama kelimenin bildik anlami icinde bir Freethinker da degilim cunku
goruyorum ki, bu, esas olarak salt saflik iceren batil inanca karsit
olmaktan beslenmiyor.
Hissiyatim, doga yasalari olarak formule etmeye calistigimiz Evrenin
derin uyumunu anlamak icin insan zinhinin yetersizliginin bilincine
sahip oldugum olcude dinseldir.
The idea of a personal God is quite alien to me and seems even naive.
However, I am also not a Freethinker in the usual sense of the word
because I find that this is in the main an attitude nourished
exclusively by an opposition against naive superstition.
My feeling is insofar religious as I am imbued with the consciousness of
the insuffiency of the human mind to understand deeply the harmony of
the Universe which we try to formulate as laws of nature
Kaynak: Albert Einstein in a letter to Beatrice Frohlich, December 17,
1952; Einstein Archive 59-797; from Alice Calaprice, ed., The Expanded
Quotable Einstein, Princeton, New Jersey: Princeton University Press,
2000, p.217.

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/