bayrak

  5 adımda ekonomik sorunları nasıl çözüyoruz?

<http://globalekonomikmonitor.blogspot.com/2016/12/5-admda-ekonomik-sorunlar-nasl-cozuyoruz.html>

Büyüme rakamlarını çalışarak yükseltemediğimiz için rakamların ruhuna
üfleyerek değiştirme yoluna gitmemiz iş yapma ve problem çözme
modelimizi bir kere daha gündeme getirdi. Birkaç gündür dünya basınında
bu konuyu anlatan yazılar görüyoruz. İş ve başarı modelimizin ne
olduğunu anlamaya çalışıyorlar. Ekonominin nasıl büyüdüğünden yola
çıkarak iş yapma şeklimizi sorguluyorlar ve ekonomik sorunları nasıl
çözdüğümüzü anlamaya çalışıyorlar. Muhtemelen anlayamayacaklar. Öyleyse
bunu kendilerine anlatmak yine iRRasyonel'e düşüyor.

_*5 adımda ekonomik sorunları nasıl çözüyoruz?*_

    *1- Başarılacak bir iş yaratmak*

DİKKAT Aşağıdaki makale kesinlikle bana ait değildir.
Kaynak bağı makale başlığında yer almaktadır.
http://www.philreinhardt.com/downloads/SuperSqueezePages/Super%20Squeeze%20Page%20Pack/BonusMoreAnimatedArrows/More%20Animated%20Arrows/Arrow%20Down%204/ArrowDownLeftBig.gif
<http://globalekonomikmonitor.blogspot.com/>

Kendimize iş edinmeyi ve sonra da o işi başarmayı seven insanlara
sahibiz. İnsan gücümüz yeterli olunca geriye başarılacak bir iş bulmak
kalıyor. Dünyayı sosyal medyadan her saniye izlediğimiz için başarılacak
işleri bulmak da zor olmuyor.*PISA* sınavında başarılı olmak için eğitim
seviyesini yükseltmek, yabancı yatırımcı çekmek için büyüme oranlarını
arttırmak, tüketimi çoğaltmak için enflasyon oranlarını azaltmak,
teknolojiyi geliştirerek dünyaya kafa tutmak gibi değişik işleri
kendimize hedef koymamız hiç zor olmuyor. Ardından da hemen çalışmaya
başlıyoruz.

    *2- Bu iş benim işim değil*

İşi tanımladıktan sonra sıra görevlendirmeye geliyor. Acaba bu işi kim
yapacak? Çok şükür, bu konuda dünyaya kafa tutacak bir rekabet gücümüz
var. İşi kimin yapacağını ya da kimin yapmayacağını hemen
belirleyebiliyoruz. Ne Mars'ta*2026* yılında yaşam alanı kurmak isteyen
Elon Mask ne de*2017* itibariyle tamamen yenilenebilir enerjiyle
çalışacağını söyleyen Google bu konuda bizimle yarışabilir.
Görevlendirmeyi nasıl mı yapıyoruz? Aynen şöyle: /*"Bu iş benim işim
değil, herkesin yapabileceği bir iş, öyleyse herhangi biri bu işi
yapabilir."*/

    *3- İşin yapılacağından emin olmak*

Hedefi belirledik ve görevlendirmeyi yaptık. İşimiz bundan sonra oldukça
kolay. Artık üçüncü aşamaya geçebiliriz. Bu aşama dünyada bir tek bizde
var. Üçüncü aşamamız şudur: /*"Herkes, birisinin o işi yapacağından
emindir."*/ Amerikalılar hala Google'ın yenilebilir enerjiye geçişinden
ya da Elon Mask'ın Mars'ta hayat kurabileceğinden derin şüphe
duyarlarken bizde durum oldukça farklıdır. Herkes başarıdan emindir.
Psikologların bile henüz açıklayamadığı bu iç rahatlığı sadece bize
özgüdür. Ondan dolayıdır ki, acaba bu işe başlandı mı, iş ilerliyor mu,
çözülmesi gereken sorunlarla karşılaşıldı mı, başarısızlık ihtimali var
mı gibi hususlar aklımıza hiç gelmez.

    4- İşin yapılmadığını öğrenince çok sinirlenmek

Herkes birisinin o işi yapacağından emindi. Üstelik herhangi birinin
yapacağı bir işti ama hiç kimse yapmamıştı. Üstelik hiç kimse bana daha
önce bilgi vermemişti ve ben olayı facebook'ta son yediğim yemeğin
fotoğrafını paylaşırken öğreniyordum. Şimdi ben kızmayayım da kim
kızsın? Sanki Mars'ta koloni kurun, ya da İstanbul'un elektriğini
güneşten temin edin dedik. Yazıklar olsun!

    *5- Suçlayacak birini bulmak*

Görüldüğü üzere, hiç kimse herhangi birinin bu işe başlamadığını ve işi
hiç kimsenin yapmadığını fark edememişti. Herhangi birinin yapabileceği
bir işi hiç kimse yapmadığına göre herkesin suçlayacak birisini bulması
hiç zor olmayacaktır. İşte, beşinci ve son aşama budur. Olan olmuş ve
fatura hepimize kesilmiştir. Öyleyse bizde gerekeni yaparız. Sosyal
medyanın başına geçip o son twit'i atarız: /*"Sorumluları kınıyorum!"*/

Bir ekonomik sorunu nasıl çözdüğümüzü hala anlamayan yabancılar varsa
kısaca yeniden özetleyelim: Bizde tüm işleri herkes, herhangi biri,
birisi ve hiç kimse yapar. Sorumlu ararsan bulamazsın.

a45UyF587661-161219122956 Oraj Poyraz At Openmail oraj.poy...@openmail.cc
2016/12/19  13:56 3  49  bizdens...@googlegroups.com

Hiddet ve asabiyette olu gibi ol,

MEVLANA

Sizden once gecen Ins-u Cin topluluklariyla birlikte atese girin, dedi.
Her ne zaman bir topluluk girdiyse bir oncekine lanet etti.
Hepsi oraya vardiginda sonrakiler oncekiler icin:
Rabbimiz, bizi bunlar saptirdi.
Bunlara atesten bir kat daha fazla azap ver, dediler.
Hepsi icin iki kat vardir. Ancak bilmezsiniz, dedi.

A raf / 38

Benim goruslerim Spinoza ninkine yakindir: Duzenin, bizim sadece belli
bir olcude ve yetersiz bir sekilde kavrayabileyecegimiz mantiksal
yalinligina duyulan inanc ve bunun guzelligine duyulan hayranlik.

My views are near those of Spinoza: admiration for the beauty of and
belief in the logical simplicity of the order which we can grasp humbly
and only imperfectly.

Kaynak: Albert Einstein, 1947; from Banesh Hoffmann, Albert Einstein
Creator and Rebel, New York: New American Library, 1972, p.95.
(Bu goruslerinden dolayi Einstein in Panteist oldugu sonucu
cikarilabilirse de, bir sonraki gorusunde de agnostiklige yakin oldugunu
belirttigini gorecegiz)

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo

ONLY AT VFEmail! - Use our Metadata Mitigator to keep your email out of the
NSA's hands!
$24.95 ONETIME Lifetime accounts with Privacy Features!
15GB disk! No bandwidth quotas!
Commercial and Bulk Mail Options!