Bu önemli bir haberdir.

Batılıların Çin'i kuşatma girişimlerinin  başarısız kaldığının itirafıdır.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0y...@neomailbox.net
<mailto:0raj.p0y...@neomailbox.net> / oraj.poy...@openmail.cc /
oraj_poy...@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA

bayrak

  Alman demiryolu şirketi: Çin'e*'İpek Yolu'* üzerinden taşınan kargo
  2.5 kat artacak

Almanya'nın demiryolu şirketi Deutsche Bahn, Çin'e taşınan kargonun
2020'ye kadar 2.5 kat artarak 100 bin konteynere ulaşacağını söyledi.

Perşembe, 29 Aralık 2016 16:36

Almanya'nın demiryolu şirketi Deutsche Bahn, Çin ile Almanya arasında
dünyanın en uzun demiryolu olan /*"İpek Yolu"*/ kullanarak yapılan
taşımacılığın büyük oranda artacağını duyurdu.

Açıklamada 2016 yılında iki ülke arasında *40 bin konteyner*taşındığı
söylenirken, bu rakamın geçtiğimiz yıl 35 bin olduğu açıklandı.

DB yönetim kurulu üyesi Ronald Pofalla tarafından yapılan açıklamada,
2020'ye kadar bu sayının 100 bine çıkabileceği söylendi.

Trans-Avrasya demiryolunun 10 bin-12 bin kilometre aralığında uzunlukta
olduğu, Polonya, Belarus, Rusya, Kazakistan ve Moğolistan'dan geçtiği
biliniyor.

/*"İpek Yolu"*/ olarak da bilinen bu hat üzerinde ulaşım *1**2-16 gün
arası*sürüyor. Bu yol, deniz ulaşımından daha hızlı, havayolundan daha
ucuz olması sebebiyle tercih ediliyor.

Almanya-Çin demiryolu, 2008 yılında işlemeye başlamıştı.

*http://haber.sol.org.tr/dunya/alman-demiryolu-sirketi-cine-ipek-yolu-uzerinden-tasinan-kargo-25-kat-artacak-180611*

a45UyF587661-161229182747 Oraj Poyraz At Openmail oraj.poy...@openmail.cc
2016/12/29  20:38 6  64  turanca...@googlegroups.com

Turk dogulmaz Turk olunur.
Cumhuriyet, ahlaki erdeme dayali bir idaredir.!
Cumhuriyet erdemdir.!
Sultanlik korku ve tehdide dayali bir idaredir.!
Cumhuriyet erdemli ve namuslu insanlar yetistirir.!
Sultanlik korkuya, tehdide dayali oldugu icin korkak, alcak, sefil,
rezil insanlar yetistirir.! Aralarindaki fark bundan ibarettir.!

Mustafa Kemal Ataturk

Abdullah ibni Omer ( Radiyallahu Anhuma ) soyle dedi : Rasulullah (
Sallallahu Aleyhi ve Sellem ) :
Cennet ahalisi cennete vardigi , Cehennem ahalisi de Cehenneme
vardiginda olum alaca bir koc suretinde vucut verilerek getirilir. Ta
Cennet ile Cehennem arasinda yatirilir. Sonra kesilir. Sonra bir munadi :
− Ey Cennet ahalisi ! Artik olum yoktur. Ey Cehennem ahalisi ! Artik
olum yoktur , diye nida eder. Bu hadise sebebiyle cennet ehlinin ferahi
bir kat daha ziyade olur , Cehennem ehlinin huzun ve kederi ise bir kat
daha artar buyurdu

(Muslim - Buhari - Ibni Mace - Tirmizi )
Cehennemle ilgili hadis. Sahihmis bilenler denetlesin.

Hakimler Kediler Arasindan Secilmelidir

Kamuda basortusune serbestlik konusulmaya devam ediyor. Anlam
veremiyorum, boyle bir konunun tartisilmasi dahi abes. Kamu calisanlari
basortusu takmamali.

Oncelikle basortusu bize ait bir kiyafet degil. Disaridan geliyor hep
bunlar. Oysa ki mini etek olsun, askili bluz olsun, bunlarin mesela
binlerce yillik gecmisi var. Gordugun zaman Iste Anadolu bu! diyecegin
turden, simsicak, bozkir kokusunu hissettigin kiyafetler... En eski Turk
devletlerinde bile mini etege rastlarsiniz. Gizli bir kaynagimdan
aldigim bilgiye gore Orhun Anitlari civarinda yapilan kazilarda sekiz
bin yillik mini etek ve straplez bulunmus. Ama halka aciklanmiyor.
Tarihci Feridun Duzagac in Eski Turk Devletlerinde Etek Boylari
kitabinda bahsi gecer. Son derece samimi bir uslupla yazilmis enfes bir
kitaptir. Okumadim.

Ayrica etrafimizdaki insanlar basortusu takarsa biz de bundan etkilenmez
miyiz? Ben etkilenirim sahsen. Etrafimda uc kisi basortusu taksin, hop
bir bakmissin ben de gecirmisim kafama. Yazik degil mi bana?

Ote yandan zaten basortusu Kuran da yok. Benim bir arkadasimin enistesi
bakmis. Yokmus. Bulamamis yani. Ilahiyat alimlerinin dediklerine mi
inanacagim yoksa arkadasimin enistesine mi? Elbette arkadasim enistesine
inanirim, obur turlusu arkadasimi incitir. Bence dostluk dedigin boyle
olmali.

BASORTULU ITFAIYECI AYRIMCILIK YAPAR MI

Gelelim kamu calisanlarina basortusu serbestisi getirildiginde ne
olacagina... Az once minik bir beyin firtinasi yaptim ve aklima bazi
sorular takildi:

Basortulu belediye otobus soforu: Basi acik bir yolcu Kaptan orta kapiyi
acar misin dediginde acacak mi? Yoksa sirf basortusu takmadi diye
Dugmeye bassaydin kardesim deyip yoluna devam mi edecek? Bunlar onemli,
benim bu endiselerimi gidermek zorundasiniz. Sonucta endiseli ve modern
bir insanim. Operaya bayilirim.

Basortulu itfaiyeci: Bir evde yangin ciktiginda Iceride namahrem vardir
dusuncesiyle yangina mudahale etmezlik yapacak mi? Ya da
haremlik-selamlik mantigiyla sadece kadinlarin oturdugu kisimlara mi su
$ikacak?

Basortulu santral gorevlisi: Bir kamu kurumunu aradiginizda Kadinsaniz 1
e, bulug cagina gelmemis bir erkekseniz 2 ye, bulug ve uzeri bir
erkekseniz No ya basiniz ve derhal o telefonu kapatiniz diyecek mi?
Erkeklerle gorusmeyen bir santral gorevlisi nasil olur bana aciklar misiniz?

Basortulu hakim: Hakimler dis gorunuslerinde tarafsizliklarini gosterme
adina hicbir isaret tasimamalidir deniyor. Aynen katiliyorum. Bu yuzden
basortululer hakim olmamali. Fakat su anki hakimler de tarafsiz
degiller, bunu da unutmamak lazim.

HAKIM CINSIYETSIZ OLMALI

Bir hakimin kadin veya erkek olmasi cok seyi degistirebilir. Kocasindan
siddet goren bir kadinin $ikayetci oldugu davada kadin hakimin kadina,
karisini aldatan bir erkegin davasinda erkek hakimin erkege daha yakin
davranabildigi bilinen bir gercektir. Durum boyleyken cinsiyetini
gizlemeyen bir hakim de aslinda tarafsiz gorunme ilkesini ihlal etmektedir.

Peki neden hakimler bu konuda en ufak bir adim atmiyorlar. Hakime
bakiyorsun, apacik erkek. Ustelik erkek oldugunu gizlemeye de
calismiyor. Adeta ben buradayim dercesine bir de biyik birakmis. Boyle
coskun, dolu dolu, evet bu bir erkek dedirtecek cinsten biyiklar...
Erkek hakim ozunde erkek olabilir, ozel hayatinda tam bir erkek gibi
davranabilir ama burasi mahkeme. Burada tarafsizligini gostermek adina
biraz efemine hareketler yapmasi, ne bileyim Ayy yaa karar veremiycem
sindi ufff s.s. gibi ifadeler kullanmak suretiyle cinsiyetini gizlemesi
gerekmez mi? Diger yanda kadin hakime bakiyorsun, o da masallah
makyajiyla, saclariyla adeta ben kadinim diye bagiriyor. Tarafsiz
gorunme ilkesinden bir gram nasiplenmemis.

Gorunen o ki, sadece basortusu degil hakimin kadin veya erkek,
dolayisiyla insan olmasi durumunda tarafsiz gorunme sansi yok. Iste bu
yuzden diyorum ki, hakimler kedilerden secilmelidir.

PEKI NEDEN KEDILER

Neden kurbagalar, kutup ayilari veya ahtapotlar degil de kediler?
dediginizi duyar gibiyim. Gercekten koseye $ikistiran sorular bunlar.
Ahtapotlari kafadan eleyebiliriz, sekiz tane kolu olan bir canlinin el
altindan neler yurutebilecegini kestirmek guc. Bir koluyla karari
imzalarken kalan 7 koluyla asagida para saymayacagini kimse garanti
edemez. Kutup ayilari da birkac Eskimo davasina bakabilirler sadece,
cografi sartlar yuzunden. Kurbagalara hic girmiyorum bile, bir
kurbaganin hakimlik yapabilecegini dusunuyorsaniz doktora gorunmenizde
fayda var.

Oysa kediler hakimlik icin idealdir. Bir kere, rusvet alamayacaklarina
eminiz. Cunku kediler nankor hayvanlardir. Be insafsiz, be vicdansizin
kizi, be nankor kedi dizeleri kedilerin karakteri konusunda saglam
ipuclari vermektedir. Bu onlara herhangi bir iyilik yaptiginizda size en
ufak bir geri donus yapmayacaklari manasina gelir. Bir kediye 100.000
lira para dolu bir canta verin, donup tesekkur etmez. Hatta icinde kedi
mamasi yoksa cantayi acip bakmaz bile.

Ayni zamanda herhangi bir davada taraf tutmayacagi da kesindir.
Insanlarin aralarindaki anlasmazliklar onu zerre kadar ilgilendirmez.
Kedilerin tek derdi arada sirada surtunecegi bir bacak, biraz sut ve
sobadir. Butun bunlar zaten mahkeme salonunda bulunabilen seyler.

MART AYLARINDA SORUN OLABILIR

Iste bu yuzden durust ve tarafsizligiyla bilinen kediler hakim
yapilmalidir. Elbette kedilerin iletisim konusunda bazi $ikintilari var.
Hemen her olaya miyav seklinde tepki veren hayvanlardan bahsediyoruz.
Acaba sanigi suclu mu buldu, yoksa tahliyesine mi karar verdi anlamak
tabi ki zaman alacaktir. Ozellikle mart aylarinda onlari mahkeme
salonunda tutabilmek de kolay degil, bunun farkindayim. Ama mahkemelerin
tarafsizligi adina bu yumurcaklara guvenmeliyiz, cunku adalet sisteminin
guvencesi onlar olacaktir.

Peki kedinin cinsiyeti ne olacak? Erkek bir kedi erkeklerin tarafini
tutmaz mi mesela? dediginizi duyar gibiyim. Gercekten de mevzunun suyunu
cikarmakta ustunuze yok. Kedinin cinsiyeti onemli degil. Zaten uzaktan
bakinca afedersiniz kadin mi erkek mi oldugunu kimse anlamiyor. Kucagina
alip yakindan incelemen lazim ki goresin. Kusura bakmayin ama koskoca
mahkeme baskanini da kimse kucagina alip disi mi erkek mi diye kontrol
edemez. Ayiptir bu, yuce mahkemeye saygisizliktir.

Hakimin tarafsiz karar vermesi vicdani ve hukuk bilgisiyle degil tamamen
disaridan nasil gorunduguyle ilgilidir. Bu yuzden basortululerin neden
kamuda calismamasi gerektigini en guclu argumanlarla anlattigimi
saniyorum. Umarim yetkililer bunlari dikkate alir.

http://beyinsizadam.net/
lukasal...@gmail.com

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo

ONLY AT VFEmail! - Use our Metadata Mitigator to keep your email out of the
NSA's hands!
$24.95 ONETIME Lifetime accounts with Privacy Features!
15GB disk! No bandwidth quotas!
Commercial and Bulk Mail Options!