bayrak

  Mümin Sekman : ORTADOĞULAŞMAK..

SURİYELİ BİR ÇOCUĞUN GEÇMİŞİ,

TÜRKİYELİ BİR ÇOCUĞUN GELECEĞİ!

Bugün bir Suriyeli çocuğun cesedi deniz kıyısına vurdu.

Batan bir göçmen gemisinden, geriye kalan oydu.

Bu çocuğun resmine iyi bakın, çünkü o bize bir şey daha anlatıyor.

Vicdan? Masumiyet? Ölüm? Evet ama bunlardan öte bir şey gösteriyor.

Bu fotoğraf, Suriye’nin yakın geçmişini, Türkiye’nin ise yakın
geleceğini gösteriyor olabilir mi? Bu fotoğrafta Suriyeli bir çocuğun
geçmişi, Türkiyeli bir çocuğun ise geleceği duruyor olabilir mi?

Bu kafayla gidersek, bizim geleceğimiz de böyle olacağını siz de
görebiliyor musunuz?

Aklı başında herkesin gördüğü üzere, Türkiye adım adım
Ortadoğululaşıyor. Daha doğrusu, sistematik bir şekilde
Ortadoğululaştırılıyor.

*Ülkemiz Ortadoğulu bir zihniyet tarafından, Ortadoğulu bir üslupla
yönetiliyor ve görünen o ki yakında tamamen Ortadoğu’ya dönüşeceğiz. *

Ortadoğululuk nedir bilir misiniz?

-Ölümü yüceltip güzel yaşamayı aşağılamak Ortadoğululuktur.

-Dini yüceltip bilime kayıtsız kalmak Ortadoğululuktur.

-Lideri yüceltip, iyi sistem kurmayı aşağılamak Ortadoğululuktur.

-İmanı yüceltip aklı aşağılamak Ortadoğululuktur.

-Duyguları yüceltip mantığı küçümsemek Ortadoğululuktur.

-Müteahhitti yüceltip, mühendisi aşağılamak Ortadoğululuktur.

-Üniversiteleriyle değil, camileriyle gurur duymak Ortadoğululuktur.

-/*"Alnı secde görüyor"*/ diye, zorba ve hırsız politikacılara oy vermek
Ortadoğululuktur.

-İmamları yüceltip, filozofları aşağılamak Ortadoğululuktur.

-Ev kadınlığını yüceltip, kariyer yapan kadını aşağılamak Ortadoğululuktur.

-Kendi çocuklarını Amerika’da okutup, halk çocuklarını imam hatiplere
zorlamak Ortadoğululuktur.

-Sözü yüksek olanı değil, sesi yüksek olanı iyi lider sanmak
Ortadoğululuktur.

-Kurumsal çözümler üretmek yerine, karizmatik lidere tapmak
Ortadoğululuktur.

-Hatasından öğrenmek yerine, onunla duygusal bağ kurup hayatını
bataklığa çevirmek Ortadoğululuktur.

-Standart sahibi olmak yerine, düştükçe /*"beterin beteri var"*/ diye
kendini avutmak Ortadoğululuktur.

-Başına gelene katkısını görmek yerine, hep dış güçleri suçlamak
Ortadoğululuk.

-Şeytan taşlamaktan ibadet etmeye zaman bulamamak Ortadoğululuktur.

-Kendi hayatında hiçbir başarısı yokken, sürekli atalarıyla övünmek
Ortadoğululuktur.

-Sıkılmış bir yumruğun, açık bir elden daha güçlü olduğuna inanmak
Ortadoğululuktur.

Yukarıdaki maddelerin birçoğunun dinle ilgili olduğunu görüyorsunuz,
neden? Çünkü ortalama bir Ortadoğulunun beyninin yüzde 75'i dinle
kaplıdır. Bu yüzden diğer şeylere çok az yer kalır.

Onun zihniyetiyle ilgili söylediğiniz her şeyi, dinine saldırı sayar.
Dinle ilgili olmayan pek fikri olmadığı için, dinini ilgilendirmeyen
hiçbir eleştiri yapma şansınız da yoktur! Üstünüzü ıslatmadan, elinizle
balık yakalamanın imkansızlığı gibi bir şey.

İronik bir şekilde, Ortadoğulular ülkelerinin sıkıcılığından kaçıp,
nefes almak için turist olarak Türkiyeye geliyor. Türkiyenin
yöneticileri ise gittikçe ülkemizi Ortadoğululaştırıyor.

Birkaç yıldır, yılın yarısını yurt dışında geçiriyorum. Yurt dışında,
gittiğim en iyi restoranların en iyi yerlerinde hep Arap şeyhlerinin
çocukları, yanlarında Rus sevgilileriyle oturduğunu görüyorum. Kendi
ülkelerini modernleştirmek yerine, modern ülkelerde hayatlarını yaşıyor,
kendi halklarına da din pazarlıyorlar.

Gidip, bu adamların ülkesinde, /*"bu adamlar size din merkezli yaşamayı
övüyor ama kendileri son derece dünyevi yaşıyor"*/ desem, beni o
diktatörlerin polislerinden önce, o yoksul insanlar linç eder. Celladına
aşık zihniyetteki insanlar için ne yapılabilir ki?

Bu açıklamayı kimseyi ikna etmek için yazmadım. Mantığa inanmayan
insanların mantıklı argümanlarla değiştirilemeyeceğini bilecek kadar
tecrübeliyim. Bu hayatta, bazıları akılla öğreniyor, bazıları acıyla.
Maalesef bu coğrafya, acıyla öğrenenlerin coğrafyası.

Benimki, sadece geleceğe dönük bir /*"ben dememiş miydim"*/ notu.

Bu topraklarda, her şeyin bir gün anlaşıldığını ama hep geç
anlaşıldığını biliyorum. Hepsi bir gün neyin ne olduğunu anlarlar, ama
hep geç anlarlar!

Azgelişmişlerin kaderi iki kelimede saklıdır: İdrak gecikmesi!

Matbaanın 300 yıl geç geldiği bir topluma, mantık da olması gerekenden
30 yıl sonra geliyor. Neyin en mantıklı çözüm olduğuna karar vermeden
önce 30 yıl kavga ediliyor!

/*"Coğrafya kaderdir"*/ der, Ibni Haldun, bizim kaderimiz de idrak
gecikmesi!

Mümin Sekman

a45UyF587661-170101221815 Oraj Poyraz At Alpinaasia
oraj_poy...@alpinaasia.com
2017/01/02  04:51 6  64  turanca...@googlegroups.com

A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto
Okuzun onunde, esegin arkasinda, aptalin her tarafinda hazirlikli ol

Latince Atasozleri

Din elbette bir vicdan isidir.
Lakin din sadece vicdan isidir demek buyuk bir sapikliktir.

Mehmet Sevket Eygi
Murtecilerin cok sevdigi ve onemsedigi fikir adami.

Bizi yanlis yola sevk eden habisler, biliniz ki cok kere din perdesine
burunmuslerdir

ATATURK, 1923, Adana Nutku, Soylev ve Demecleri

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo