bayrak

  Tapu Güvencesi kalkıyor...

‘*Torba yasa’*taslağı ile kentsel dönüşüm alanlarında imar hakları
menkul değere dönüştürülerek *‘imar borsası’*nda şirketlerce alınıp
satılabilecek. Mimarlar Odası Başkanı Muhcu /*"Tapu yurttaş için güvence
olmaktan çıktı"*/ diyor.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hazırlanan*67 maddelik**‘torba
yasa’ *taslağı imar hakları ve kentsel dönüşüm alanlarında önemli
değişiklikler getiriyor. Yeni düzenlemeye göre*6306 sayılı*yasa
kapsamında afet riski altındaki alanlar, kentsel dönüşüm alanları,
jeolojik açıdan sakıncalı bölgelerdeki gayrimenkuller
sertifikalandırılarak menkul değere dönüştürülecek ve bu sertifikalar
oluşturulacak *‘imar borsasında’ *alınıp satılabilecek. Yine imar planı
kararlarıyla yurttaşların gayrimenkul hisselerindeki değer artışı
menkule dönüştürülerek transfer edilebilecek. Torba yasa taslağındaki
düzenlemeleri konuştuğumuz Mimarlar Odası Başkanı Eyüp Muhcu,
düzenlemenin yurttaşların mağduriyetine yol açacağını söylüyor. Muhcu,
/*"Tekelleşmiş gayrimenkul yatırım ortaklıkları ve inşaat şirketleri
lehine zorla el koyma süreçleri kolaylaşırken, vatandaşların tapu ile
güvence altında olan barınma hakları ortadan kaldırılıyor"*/dedi.

    *SERTİFİKA VERİLECEK*

Düzenlemenin bir imar borsası oluşturulması ve bu borsanın piyasa
kurallarına göre işletilmesi esasına dayandığını belirten Muhcu,
/*"Kentsel dönüşüm uygulamalarında yapılan kamulaştırmalarda kamu
idareleri vatandaşlara tapu niteliğinde olmayan sertifikalar vererek
gayrimenkul haklarını menkule dönüştürecek. Yasa taslağında
belirtilmemiş olsa da gayrimenkul hakları yerine verilen bu
sertifikaların uluslararası piyasaya sürülmesi dahi söz konusu
olabilecek. Vatandaşların haklarının riske atılması, dava açma ve
haklarını takip etme olanaklarının zayıflatılması söz konusu"*/dedi.

    *TAPU GÜVENCESİ KALKTI*

Yasa taslağına göre kamu idareleri bir alan için imar planı veya plan
tadilatı yaptığında oluşan değer artışının*yüzde 40*’ının kamuya
aktarılması öngörülüyor. Bu payın ödenmesi için yurttaşların tapusu
ipotek altına alınacak. Muhcu, /*"Vatandaşın mali durumunun bu payı
karşılamaya uygun olmaması halinde, vatandaşın mülkiyet haklarını yine
bir sertifika haline getirip imar borsasına aktarabilecek. Kamu idaresi
imar planı yaptığında, bir alanı kamulaştırdığında, bir binayı riskli
yapı ilan edip yıktığında vatandaşların hakkını menkule
dönüştürebilecek. Dolayısıyla tapu güvence olmaktan tamamıyla çıkıyor.
Vatandaşın hakları imar borsasında risk altına giriyor"*/dedi.

***

    *BAKANLIĞIN YETKİLERİ GÜÇLENDİRİLDİ*

Torba yasa taslağının kentsel dönüşüm karar ve projelerini hızlandırmak
ve merkezileştirmek amacıyla gündeme getirildiğini belirten Mimarlar
Odası Başkanı Eyüp Muhcu, torba yasa taslağındaki pek çok düzenlemenin
yerel yönetimlerin yetkilerini Çevre ve Şehircilik Bakanlığı lehine gasp
ettiğini belirtti. Muhcu, taslaktaki diğer düzenlemeleri ise şöyle
yorumladı:

strateji planları’ *ile yerel yönetimlerin planlama sürecinin dışına
atılması taslakta güçlendirildi. Türkiye’nin imza attığı*AB*kentsel
şartı ve*AB*yerel yönetim şartı ile devlet tarafından güvence altına
alınacağı taahhüt edilen yerinde yönetim ilkesine aykırı bir düzenleme
getiriliyor.

yapılara ruhsat ve iskan vermemesi halinde bu belgeler Çevre ve
Şehircilik Bakanlığı İl Müdürlükleri trafından verilebilecek. Daha önce
afet riski altındaki alanlar ile kentsel dönüşüm alanı kararlarıyla
ruhsat ve iskan haklarına müdahale edilmişti. Bu taslakla bütün
alanlarda Bakanlık yetki sahibi oldu. Muhalefet belediyelerinin merkezi
hükümetin plan ve ruhsat kararlarını hukuka, yerel koşullara aykırı
görerek ruhsat vermemesinin önüne geçildi.

yönetimlerin yaptığı planları yok sayarak başka plan yapıp yürürlğe
sokabilecek.

kamuya aktarılması öngörülüyor. Bu*yüzde 40*’lık payın*yüzde 70*’i Çevre
ve Şehircilik Bakanlığı’na kalan*yüzde 30*’u ise Büyükşehir Belediyesi
kapsamındaysa ilçe ve büyükşehir belediyesi tarafından bölüşülecek.
Ancak imar planı Bakanlık tarafından yapılmışsa bu değer artışının
tamamı Bakanlığa kalacak.*AKP*yerel yönetimleri söz konusuysa*yüzde
30*’luk pay yerel yönetimlere aktarılırken, muhalefet partilerinin
belediyesiyse Bakanlık isterse değer artışının tamamına el koyabilecek.

oluşan bir sermaye kuruluşu olarak tariflenen teknik müşavirlik
kuruluşları kurulacak. Bu kuruluşlar yıkım işleri, proje denetimi ve
yapı denetiminden sorumlu olacak; riskli yapı tespiti ve yıkım raporu
hazırlanması işlerini üstlenecek.*2001*’de çıkarılan kanunla yapı
denetimi özel kuruluşlara verilmişti. Geçmişte zaafa uğratılan kamu
denetimi şimdi tamamen ortadan kaldırılıyor. Yapı denetimi hem
özelleştiriliyor hem tekelleştiriliyor.

kaldırılıyor. Bina cepheleri mimarın onayı olmadan değiştirilebilecek.
Cephede yerel malzemelerin kullanılmasına ya da Osmanlı Selçuklu taklidi
yapı ve sokak siluetleri oluşturulmasına karar verilebilecek.

*OLGU KUNDAKÇI*- *olgukunda...@birgun.net*

http://www.hukukmedeniyeti.org/haber/13709/tapu-guvencesi-kalkiyor/
a45UyF587661-170107161413 Oraj Poyraz At Alpinaasia
oraj_poy...@alpinaasia.com
2017/01/07  19:54 6  64  turanca...@googlegroups.com

--

Tempus fugit, aeternitas manet
Zaman ucar,sonsuzluk kalir.

Latin Atasozu

Risale-i nur oyle degerli bir kitaptir ki ,kuranin onda yansiyan
nurlarina hizmet etmek ,askerlikten ve kutsal savastan daha ustundur.
benim elimde firsat ve param olsa, Risale i nur hizmetinde olan degerli
kardeslerimi askerlikten kurtarmak icin; bin lira karsiliginda bile olsa
bedeli oder ve kurtaririm onlari.

Lemalar | On Altinci LemA a | 156
Said-i Nursi

Osmanli da Memur Memurlar yine parasizliktan yakiniyor. Osmanli da oyle
her ay maas almak yok. Bir yilda memurlar 6 ay maas alir ya da almaz.
Aldiklari maasi da kosa kosa sarraflara goturup kirdirirlarmis.
Sarraflar yuz lira maasi 10 - 15 liraya kirar, memurun adeta kanini
emerlermis. Memura maas vermemek sadece parasizliktan mi? Hayir...
Padisah Abdulhamit esas nedeni anlatiyor: Memurlar mutekaitler
(emekliler) terfih edilirlerse, karinlari doyarsa artik kendilerini
dusunmezler siyasetle ugrasmaya baslarlar. Siyasetle ugrasmak da sarayla
ugrasmak, benim saltanatimla ugrasmaktir. Acliktan olmuyorlar ya,
varsinlar biraz zaruret ceksinler. Ben rahat nefes almaliyim (Eski
Istanbul Hatiralari - Sadri Sema- S.18) Melih A$ik: Daha tehlikeli!

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo