Geçtiğimiz yıllarda buz şelfinden devasa bir parça kopmuştu.
Buz şelfi adı üstünde denizin üstünde yüzen buz raf.
Doğal olarak eskisine göre daha sıcak olan deniz alttan buzu daha çok
eritiyor, ve buz rafın erimesi giderek daha hızlı şekilde oluyor.
Bu defa kopacak parçanın çook daha büyük olması bekleniyor.
Buz rafları zaten denizin üzerinde yüzdüğü için deniz seviyesinde önemli
bir yükselme olması beklenmiyor.
Ancak, bunlar karadan akan buzulların önünde akışı engelleyen ve
yavaşlatan tıkaç işlevi görüyorlar.
Bu son buzul rafı da koptuktan sonra Antarktikada karasal buzulların
akışını yavaşlatacak ve önünü tıkayacak, buz rafı kalmamış olacak.
Antarktika dünyadaki karasal buzun tahminen %60-70'ini bulunduruyor
Ve tamamının erimesi halinde okyanuslarda 70 metreye varan deniz
seviyesi yükselmesi hesaplanıyor.
Günümüzdeki küresel ısınma modelleriyle dünyadaki bütün karasal
buzulların erimesinin 2100'lerde olacağı hesaplanıyordu, ancak son
yıllarda küresel ısınmanın hızlandığı görüldü ve muhtemel süre 2050'lere
doğru öne çekildi.

Bu durumda gayri menkul alan vatandaşlarıma şimdiden bir uyarı ve
hatırlatma yapmak istiyorum.
Bu gün deniz manzaralı diye trilyon lira bayıldığınız arsalar, elli ya
da yetmiş yıl sonra önü alınmaz ve engellenemez bir şekilde on
metrelerce deniz suyu altında kalabilir.
Yatırımlarınızı bunu hesaplayarak yapmanızı öneririm.

Ayrıca ülkemizdeki bütün belediyelere de, artık sahillerde alan
doldurmaya, buralarda inşaat yapmaya bir son vermeyi öneririm.
Özellikle dolgu havaalanlarının, düşük kotlu yerlerde yapılan yüksek
maliyetli yatırımların birkaç on yıl sonra tamamıyla battal olması çok
güçlü olasılıktır.

Devlet adamları, devlet kurumları, yerel yönetimler 2030'lardan sonra
etkileri ciddi şekilde hissedilecek 2050'lerde ise trajedi haline alacak
deniz seviyelerindeki yükselmeleri şimdiden hesap etmesi çok önemlidir.

Oraj POYRAZ ( 0raj.p0y...@neomailbox.net
<mailto:0raj.p0y...@neomailbox.net> / oraj.poy...@openmail.cc /
oraj_poy...@alpinaasia.com )
           L2fSIJNoA0xfSNxA

bayrak

  Antarktika'dan dev bir buz kütlesi kopmak üzere

*BBC* Türkçe

*06 Ocak 2017* -*14:35S*on Güncelleme :*06 Ocak 2017* -*14:37*

Uzmanlar kayıtlara geçmiş en büyük*10 buz* kütlesinden birinin
Antarktika'dan kopmak üzere olduğunu söylüyor.

Larsen C adı verilen buz sahanlığındaki bir çatlak*Aralık *ayında aniden
büyüdü ve şu anda*5 bin *kilometrekarelik bir buz kütlesi ile Antarktika
arasında sadece*20 kilometrelik* bir bağlantı kaldı.

Larsen C, Antarktika'nın yani Güney Kutbu'nun kuzey ucu ile ile deniz
arasındaki büyük buz sahanlığı.

*350* metre kalınlığındaki bu buz sahanlığı Antarktika'nın Kuzey
Batısında yüzüyor ve kıtadan akıp gelen buzulların denize inmesini
engelliyor.

İngiltere'de Swansea'deki Midas Projesi adlı araştırma ekibi yakında
beklenen kopuşun, Larsen C'den yeni kopuşların da yolunu açabileceğini
söylüyor.

Uzmanlar,*1995 yılında* Larsen A buz sahanlığının çöküşü ve*2002*'de
Larsen B buz sahanlığından meydana gelen ani kopuştan sonra, Larsen
C'deki çatlağı yıllardır kaygıyla izliyorlardı.

Geçen yıl bu çatlağın birden hızla büyümeye başladığı görüldü.

Fakat*Aralık *ayında çatlağın büyüme hızı iyice arttı ve bir kaç hafta
içinde*18 kilometre *ilerledi.

Yakında devasa bir buz dağı haline gelecek olan kütle şimdi buz
sahanlığına sadece*20 kilometre *ile bağlı.

Antarktikadan dev bir buz kütlesi kopmak üzereÇatlağın geçen*Kasım
*ayında çekilen bir fotoğrafı

Swansea Üniversitesi'ndeki Midas Projesi'nden Profesör Adrian Luckman
buz kütlesinin önümüzdeki bir kaç ay içinde kopmasının kaçınılmaz
olduğunu düşünüyor.

Profesör Luckman kopan buz kütlesinin yüzölçümünün*5 bin *kilometrekare
civarında olacağını tahmin ediyor. Bu hesaplamaya göre, bu şimdiye kadar
kayıtlara geçen en büyük*10 buzul* kopuşundan biri olacak.

Uzmanlar bunun iklimle ilgili bir olay değil bir coğrafi dinamikler
sonucu meydana geldiğini söylüyor, /*"Buz sahanlığındaki bu çatlak
onlarca yıl önce başlamıştı ancak şimd*//*i kopuş noktasına geldi"*/
diyorlar.

    *'SEBEBİ KÜRESEL ISINMA OLABİLİR*'

Küresel ısınmanın zaten muhtemel olan bu kopuşu öne almış olabileceğini
ama bu tezi destekleyen doğrudan bir kanıt bulunmadığını kaydediyorlar.

Kaygıları ise daha önce Larsen B buz sahanlığına olanın Larsen C'ye de
olması.

Larsen B buz sahanlığı*2002 yılında* böyle bir kopuşu takiben tamamen
çökmüştü.

Antarktikadan dev bir buz kütlesi kopmak üzereLarsen B buz
sahanlığının*2002 yılındaki* çöküşü de büyük bir kopuşu izlemişti

Tahmin yürütmenin çok zor olduğunu söyleyen uzmanların kaygısı bu kopuşu
yeni kopuşların izlemesi ve Larsen C'nin tamamen çökmesi.

Kopacak olan buz dağı yine suda yüzeceği için deniz seviyesinde
yükselmeye yol açmayacak. Ama buz sahanlığında yeni kopuşlar olursa bu
buz sahanlığının ardındaki Antarktika'dan denize doğru buzul akışını
hızlandırabilir ve suda yüzmeyen buzul hacmindeki artış deniz seviyesini
yükseltebilir.

Şu anda kıtadan akan buzulların denize inmesi Larsen C buz sahanlığı
tarafından engelleniyor. Bu engel ortadan kalkarsa tahminlere göre,
küresel olarak deniz seviyesi*10 santimetre* yükselebilecek.

Antarktikadan dev bir buz kütlesi kopmak üzere

*http://www.hurriyet.com.tr/antarktikadan-dev-bir-buz-kutlesi-kopmak-uzere-40328540*

a45UyF587661-170107152632 Oraj Poyraz oraj.poy...@openmail.cc
2017/01/07  19:54 6  64  turanca...@googlegroups.com

Asil ugrasmaya mecbur oldugumuz sey, yuksek kulturde ve fazilette dunya
birinciligini tutmaktir.

K.Ataturk

( Hadisin ravilerinden ) A mes rahimehullah der ki :
Bildirildi k i, cehennemliklerin Malik e yalvarmalari ile Malik in
onlara verdigi cevap arasinda bin yillik zaman gececektir.
Cehennemlikler , bu sefer aralarinda :
Rabbinize dua edin, sizin icin O ndan daha hayirli kimse yok !
diyecekler ve elbirlik soyle yakaracaklar :

Cehennemle ilgili hadis. Sahihmis bilenler denetlesin.

Iyi ki Turk Dogmusum

Gectigimiz gunlerde bir milletvekili Ataturk olmasaydi gene olurduk ama
isimlerimiz Dimitri olurdu, Yorgo olurdu. dedi.

Konu tartisilirken bir arkadasim gozyaslari icerisinde benim fakirhaneyi
ziyaret etti. Aklina takilan bir sey varmis ve onu cok uzuyormus. Soyle
sevgili arkadasim, nedir senin sorunun? dedim. Arkadaslarimin
sorunlariyla ilgilenmeye bayilirim.

Benim ismim, biliyorsun, Dimitri. dedi. Ataturk olmasaydi herkesin ismi
Dimitri, Yorgo olacakti ama Ataturk vardi ve buna ragmen benim ismim
neden Dimitri? Ben neden faydalanamadim? dedi ve gozyaslarina boguldu.

Ona bir cay getirdim ve teskin etmeye ugrastim. Bak dedim, herkes Turk
olamaz, bu bize dogustan verilmis bir hediye, sen Turk degilsin ve buna
uzulmeni anlayabiliyorum, senin yerinde olsam ben de uzulurdum, insan
icine cikmazdim, talihime saydirirdim, belki hayatima son vermek
isterdim. Ama Turk degilsin diye hepten koyverme. Hayata 1-0 yenik
baslamissin, daha cok calis, ne bileyim cok iyi bir curling oyuncusu ol,
hayatina bir anlam kat. Benim herhangi bir basariya ihtiyacim yok, Turk
dogmusum zaten, anlatabiliyor muyum ama senin cilginlar gibi calisman
lazim.

Birbirine yapismis islak kirpiklerinin altindan utanc dolu bir bakis
atti. Devam ettim. Inan ki seni anliyorum. Denize dokulmussunuz mesela,
bu bir travmadir. Denize dokulmek ne abi ya? Ahahaha. Ozur dilerim,
sinirlerim bozuldu. Ama Tanri askina, denize dokulmek ne abi? Nasil
basardiniz bunu? Ahahaha. Ay devam edemeyecegim.

Gulme krizini atlatmak icin elimi yuzumu yikayip dondugumde Dimitri yi
salondaki Turk bayragini koklayip yuzune surerken buldum. Beni gorunce
aniden bayragi elinden birakti. Fena yakalanmisti. Yanina gidip omzundan
tuttum.

Gizli gizli Turk bayragini opmen kesinlikle ayiplanacak bir sey degil.
dedim. Muhtemelen kendi kendine Onuncu Yil Marsi ni da
mirildaniyorsundur. Inan ki imkan olsa ben de senin Turk olmani
isterdim. Ama bu mumkun degil, anliyor musun? Mendel kanunlari diye bir
sey var. Kanuna karsi gelinmez.

Caylari tazeledim. Icim bir tuhaf olmustu. Dimitri yi hala teselli
edememistim. Bak dedim, cayimdan bir yudum alarak, O olmasaydi benim de
ismim bugun Dimitri olacakti. Sen Dimitri, ben Dimitri, herkes Dimitri,
muthis bir kaos, dusunsene. Allah korumus. Ayrica ben annemden yine
dogardim ama babam kimdi bilemezdim. Kastan gozden az cok tahmin ederdim
ama kesin sudur diyemezdim. Cunku Soyadi Kanunu diye bir sey olmazdi.
Elli tane Mehmet var, hangisi babam nereden bilecegim?

Bir nebze sakinlesmisti. Kalkti ve gitmeye koyuldu. Turk bayragini
katlayip Dimitri nin cebine $ikistirdim. Itiraz edecek oldu ama
usteledim. Genc adamsin, yaninda dursun. dedim. Ellerime sarildi,
opturmedim. Hickira hickira gitti. Dimitri, ismini kesinlikle yazmamami
rica etmisti. Ama ismini yazmadan cok anlamsiz olacagi icin yazdim. Ismi
Dimitri. Uskudar da oturuyor, gozluklu, saclari onden hafif dokulmus,
gorseniz hemen tanirsiniz.

Tarihimizi biliyor muyuz?

Vezir Tonyukuk olmasaydi bugun ismimiz Luo-Jin, Yang-Hai, Feng-Sushi idi.

Alaaddin Keykubat olmasaydi bugun ismimiz Refik Jebbour, Aatif
Chachehou, Salma Hayek idi.

Barbaros Hayrettin Pasa olmasaydi yuzmeye Yunan adalarina gitmek zorunda
kalirdik.

Cengiz Han olmasaydi ne iyi olurdu.

Baltaci Hasan Pasa olmasaydi Kopruluzade Damat Numan Pasa vardi, o da
duzgun bir insandi.

Aslan Yurekli Richard olmasaydi bugun ismimiz Tony, Scott, Michael idi.
Adam Hacli seferlerini eline yuzune bulastirdi.

http://beyinsizadam.net/
lukasal...@gmail.com

Grup eposta komutlari ve adresleri      :
Gruba mesaj gondermek icin      :       ozgur_gun...@yahoogroups.com
Gruba uye olmak icin    :       ozgur_gundem-subscr...@yahoogroups.com
Gruptan ayrilmak icin   :       ozgur_gundem-unsubscr...@yahoogroups.com
Grup kurucusuna yazmak icin     :       ozgur_gundem-ow...@yahoogroups.com
Arzu ederseniz bloguma da goz atabilirsiniz     :
http://orajpoyraz.blogspot.com/

BitCoin URL: 16496HKpgEEpx1d6t688HiXXdJP5jdA9xo

ONLY AT VFEmail! - Use our Metadata Mitigator to keep your email out of the
NSA's hands!
$24.95 ONETIME Lifetime accounts with Privacy Features!
15GB disk! No bandwidth quotas!
Commercial and Bulk Mail Options!